annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Audio/Video sync delay

profile.country.BE.title
Cyberpsychosis
Ontdekker

Audio/Video sync delay

Niet zo lang geleden de 65 inch Sony AG9 in huis gehaald [super tv en beeld].
Paar dagen geleden de wireless headset WH-1000XM3 gehaald om films en tv series te kunnen kijken op de tv met het geluid hard zonder de mensen en buren te storen...
Geluid van de headset en de headset zelf is heel goed maar bijna iedere film of serie dat ik kijk heeft een a/v sync probleem, de youtube app op de tv is al helemaal niet bekijkbaar met de headset op aangezien de a/v sync daar nog een pak slechter is.
Heb al alles getest van a/v sync uit/aan/auto tot mijn headset bluetooth instellen van beste audio qualiteit of beste verbinding en de audio loopt nog steeds achter. 
wat dan wel weer raar is dat wanneer ik dezelfde content bekijk dan op mijn ps4 pro/xbox one s youtube app of films dan is de audio wel in orde meestal dus ligt het al niet aan de normale bluetooth headset delay wat bijna tot niet merkbaar is.
Snap al helemaal niet waarom er geen slider is in de a/v sync opties van een tv van 4000 euro om zo zelf je audio sync te kunnen zetten.
Buiten die klacht zijn de 2 producten van Sony echt top klasse maar die vreselijke a/v sync tussen 2 producten van Sony.
Ik kan natuurlijk wel een lange audio kabel aansluiten van de tv naar de headset en dan is de audio wel in orde maarja dan zit je weer met die vervelende draad en daarom juist heb ik een wireless headset gekocht na jaren een  wired mdr-1a te hebben gehad.
Echt spijtig, iemand mss een idee of dit te fixen is ?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit is niet te fixen,

Doordat het audio signaal moet worden omgezet naar een BlueTooth A2DP signaal, dit heeft namelijk tijd nodig.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Cyberpsychosis
Ontdekker

Is toch maar raar dan dat wanneer ik de youtube app opendoe via de tv zelf de delay echt ontzettend hard is,makkelijk over de 200ms, maar wanneer ik dan een ps4 op dezelfde tv aansluit en daar dan de youtube app op de ps4 open en ook de headset verbonden op de zelfde manier via de tv de delay bijna tot helemaal weg is.
Dan moet via de tv toch ook eerst het signaal worden omgezet aangezien de manier van audio luisteren niks veranderd is ?
Of is er mss een soort van build in delay sync appart voor consoles ?
Heb net een test gedaan met een stukje video op een usb stick die ik eerst heb afgespeeld via de usb port van de tv en dan erna via de usb port op console terwijl mijn headset via bluetooth is verbonden gebleven met de tv.
Via de tv was er een delay en via de console niet, best wel raar.


profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ja dat is wel raar, via de ene ingang geen delay en via een andere wel delay.

Mijn verhaal w.b. dat er tijd nodig is, gaat dus hier niet op.

Blijf er alleen een software configuratie fout in de huidig firmware over.

Hopen op een snelle reparatie update voor o.a. dit probleem en alle andere.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Cyberpsychosis
Ontdekker

idd heel raar,daarmee dat ik dacht het even te posten op de forum hier.
Het is best wel wat vervelend want als ik bv 4k videos kijk via de tv youtube app zien die er net nog wat beter uit dan dat ik ze kijk via de app op console maarja met zo een delay is het ook niet wat het moet zijn.
Allesinds bedankt voor de info/hulp en ik hoop dat dit ooit in orde komt met updates.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ik zie dat het topic is ondertussen is geescaleerd, nu hopen dat het snel wordt opgepakt en gereapareerd.

Bedankt voor je uitgebreide uit een zetting van het Audio delay probleem.

 

Wordt hopelijk spoedig vervolgd,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Cyberpsychosis
Ontdekker

Ik heb zonet nog een test gedaan,

ik heb de wireless headset van sony wh 1000xm3  connected met de sony ag9 tv en ik heb de wired sony mdr-1a headset connected met de wireless controller van een console, ik heb beide headsets geluisterd op hetzelfde moment naar een video die op de console aan het spelen was en er is een heel duidenlijk delay met de sony wireless wh 1000xm3 headset die via het geluid van de tv is connected,

en aangezien de andere wired headset is connected met ook een wireless controller van console zou die ook een delay moeten hebben maar de wireless headset wh 1000xm3 die via de sony ag9 tv is connected heeft een heeel zwaar delay.
Daarna heb ik de het geluid gewoon via de tv gespeeld en was er ook nog een klein delay merkbaar ter vergelijking met een wireless controller van een console waarop een wired headset is op aangesloten.

Lijkt mij straf dat een controller van 50 euro een zoveel betere wireless connectie heeft dan een headset van 300 euro op een tv van 4000 euro.

Er moet toch iets niet juist zijn
Edit: het kleine delay van het tv geluid zelf zonder wireless headset aangesloten versus het geluid via de wired headset via de wireless controller is verdwenen wanneer ik de a/v sync op uit zet in de settings van de tv dus denk ik dat het probleem is bij de a/v sync functie wanneer er een bluetooth apparaat is aangesloten. vraag mij af of er dan ook zo een delay is met een bluetooth soundbar.

profile.country.NL.title
Willem036
Ontdekker

@Cyberpsychosis, komt het ook voor wanneer er geen externe apparaten aan de TV zijn gekoppeld en alleen de hoofdtelefoon verbonden is met de TV? Tevens willen wij je verzoeken om zowel de TV als de hoofdtelefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en ze daarna opnieuw te koppelen. Indien deze stappen geen oplossing hebben geboden willen wij je verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice om het fenomeen verder te onderzoeken. SONY AV & VAIO CST NL 02 712 162 6 customersupport.be-nl@eu.sony.com