annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

Full HD TV Firmware update download: KLIK

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 

De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

Eerste Tips & tricks:

• Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
niek1978
Lid

De vorige toelichting heeft betrekking op het willen opnemen van de ene
zender en kijken van een andere zender.

De tv heeft twin tuner, maar als je kijkt via ci module dan heeft versie
1.3 een enkele tuner en dat kan niet.

De link omschrijft een methode zodat je opneemt van de ene bron (ci module)
en kijkt via een andere bron.

Dus geen onzin!

Ik ben het wel met je eens dat het geen excuus is voor de buggy/onvolledige
software waarmee we als eindgebruiker sinds aankoop mee belast worden.

Muv de voorlaatste firmware is het schandalig waar de reguliere consument
mee geconfronteerd wordt.
Die verwacht terecht een goed werkend stabiel toestel met functies waarmee
geadverteerd is.

En daar zit het al vanaf het begin helaas gruwelijk mis.
De verklaring van issues met ziggo begrijp ik, maar dat is geen excuus.
Voorgaande tv's moesten daar ook mee om kunnen gaan...

Android 6 zou oplossingen bieden?
Maar kan de tv het hardwarematig aan?

Als het werkt, stabiel is en beloofde functies bevat, graag.
Daarvoor heb ik dik 1800,- betaald en niet voor dit!
profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

My bad, dat klopt idd, dat ligt wél aan de module  :wink:

Android 6 zou wel moeten kunnen draaien op onze TV's, de first impressions na de CES spraken over een systeem dat vlotter en steviger aanvoelde dan de vorige versie AndroidTV (5). 

Een nieuwe versie hoeft niet altijd 'zwaarder' te zijn voor hardware natuurlijk. 

Volgens dit bericht: http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1456210204

lag de focus bij versie 6 op het fixen van bugs en snelheidsverbeteringen.

Sony heeft ook al aangekondigd dat ze de 2015 TV's updaten naar Android 6, dat zullen ze getest hebben?

Hopelijk komt de update naar 6 snel, die biedt toch een hoop nieuwe mogelijkheden. 

profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Dus wacht even, de tv heeft een twin tuner we kunnen opnemen in de nieuwe firmware maar de huidige ci modules kunnen niet 2 signalen tegelijk decoderen waardoor je dus alleen kan opnemen en niet tegelijk televisie kan kijken? Dat is mooi balen... Toch maar weer de Horizon box aansluiten denk ik...

dus ook als je een andere tv koopt loop je tegen dit "probleem" aan?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

PascalQR schreef:

pa3eia,

Wanneer houd je nou eens mee op met die onzin verkondigen?

Bij de vorige firmware werkte alles, na de update niet... Dan ligt het probleem niet bij de module.

En aan CI 1.4 hebben de mensen die nu al een 1.3 module hebben gekocht ook weinig, of moeten die maar een nieuwe module kopen omdat Sony de werking er van sloopt met een update?

Overigens, zodra mijn TV uit is geweest, staat het interactieve deel vaak weer 'aan'.

Is er een oplossing om het echt permanent uit te zetten? Ik heb geen zin om elke keer het itv deel uit te moeten zetten of om geconfronteerd te worden met vastlopers. 

Rustig aan @PascalQR...

Hij doelt op het feit dat je niet kunt opnemen en kijken naar een gecodeerde zender. 
Dat ligt niet aan ATV, maar aan de CI+ module. Is in verschillende topics uitgelegd.

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

@SupernovasxJa, is helaas een beperking van de huidige module 😞  En helaas moet bij Ziggo het decoderen via de CI+ gebeuren. Straks met de 1.4 CI+ modules kan het wel en volgens mij (maar weet dit niet zeker) als je bijvoorbeeld glasvezel hebt of een aanbieder die de zenders ongecodeerd verstuurd (volgens mij is caiway daar een van, maar ook dit weet ik niet 100% zeker), dan kun je het nu al wel met je tv.

profile.country.NL.title
PascalQR
Lid

@Vinc_E

Kijk eens 2 posts boven je... 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik zag het net ja :slight_smile:

mootje1965
Ontdekker

Misschien kan Sony ons ter compensatie een 1.4 module toesturen als deze uitkomt!!!! 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

mootje1965 schreef:

Misschien kan Sony ons ter compensatie een 1.4 module toesturen als deze uitkomt!!!! 

Een reactie als dit voegt dus niks toe.
Als je denkt hier recht op te hebben, kun je beter bij de klantenservice terecht. Niet hier. 

profile.country.NL.title
carelfrans
Lid

Naar mijn smaak heeft Mootje 1965 wel een punt en het zou Sony sieren een gebaar als door hem omschreven te maken ter leniging van alle energie die hun gebruikers hebben moeten besteden in verband met het niet naar belofte functioneren van hun product.