Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Wat me niet geheel duidelijk is of ook de bekabelde TV's problemen hebben of dat het alleen de WiFi aangesloten betreft. Anders moet ik toch een kabel te zien trekken naar mijn TV.
Ik heb een 65X8505C en hier leek de laatste weken het eigenlijk heel redelijk te gaan. Maar dan ineens eerst geen werkende HDMI-poorten,alles werkt weer na een reset. Dan volgende avond bij TV kijken via CI+ een freeze met daarna spontane reset, avond daarna bij het kijken naar Youtube, meteen het eerste filmpje freeze en spontane reset. We blijven maar hopen dat de Udate het op gaat lossen. Heb ook een Samsung 4K 40 inch 40JU6445 ook deze is niet fout vrij. heeft maanden geduurd voor Youtube werkte. Lip-synch problemen en ook mijn CI+ geeft vaak problemen als ik de TV voor het eerst aanzet, moet dan ook de moule er uit halen en weer terug plaatsen. Dus ze hebben allemaal zo hun problemen.
Hallo allemaal ik heb een KD-55X8509C veel ergenis met het appaat , heb gisteren het ding van de muur gehaald na 2 maanden en 4 Sony teevee's verder nu een SUHD TV 8000 serrie gekocht geen gedoe alles werkt !
Blij dat ik het gedaan heb moest weer 1200 euro bijleggen maar goed dan heb je ook wat .
Sony is in geen velden of wegen te bereiken als het met oplossing moet komen.
De tv reparateur komt niet met een telefoontje maakt hij zich er af ( ligt aan de software ) zegt hij dan .
Wat moeten wij dan !!!!!
Er is een aktie bij platte tv die ruilen in ,doe het voor dat het te laat is kies eieren voor je geld .
Volgens mij zijn de software problemen nog lang niet opgelost succes er mee !
Update ....
Het gaat hiet redelijk goed geen verbetering geen verslechtering. maar nog steeds geen 100% zoals je mag verwachten van een tv van welke prijs klasse dan ook ook
niek1978 schreef:
@VincE ook ik heb de indruk dat het tv kijken minder scherp is dan voor de specifieke nl update. Kan jij dit verklaren? Is er een proces uitgeschakeld om de hardware te ontlasten?
Er is geen process uitgeschakeld met de laatste software update.
Kan het misschien zijn dat je beeldinstellingen op automatisch staan? Dan wisselt het toestel zelf van beeldinstellingen, afhankelijk van wat je kijkt.
Hallo Vinc-E
Ook hier gaat het niet helemaal goed. Merk ook erg veel dig ruis, is wel te verminderen met de ruis filters maar niet helemaal..
Gisteren had de tv ,zwarte scherm met opstarten, het gevolg tot 3x de stekker eruit , zwarte scherm bleef na reboot maar wel geluid. Nu het volgende probleem is dat teletext niet verdwijnt, vanavond maar weer en harde boot en kijken of ik het weg kan krijgen. Is het weer update tijd?
Fixmeplease
Volgende update is bijna klaar.
Pin me niet vast aan een datum. Verwachting is volgende week.
Ik wacht rustig af maar heb nog niet duidelijk voor ogen of bekabeld beter is dan WiFi?
Bekabeld is altijd beter dan Wifi Veel minder fluctuaties in bandbreedte.