annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
frthijs10
Ontdekker

Ik heb al een apple-tv die, op hetzelfde ziggo netwerk, alles beter en sneller doet dan de Sony, behalve natuurlijk de interactieve tv (met 20 gratis films per maand enzo), die krijg ik niet aan de praat. Moet ik dan toch weer een interactief kastje aanschaffen? Tv is al een jaar oud en kan niet worden geruild natuurljk...

Frans Thijssen
KeaveXL
Ontdekker

Geen surroundsound, zou inderdaad een behoorlijke bummer zijn, Ik zal dit inderdaad nog even met de verkoper overleggen. Natuurlijk heb je de wettelijke 14-dagen bedenktermijn, maar het is fijn om dat van te voren even af te stemmen. Dan is waarschijnlijk ook de nieuwe update uit. Ik had eerst de Panasonic 65CX700 op het oog, maar met deze aanbieding heb je qua beeld een betere aan de Sony denk ik zo.  

profile.country.nl_NL.title
tcviper
Ontdekker

Zijn er meer mensen die Mastered in 4k altijd grijs hebben (oftewel dat het nooit aan gezet kan worden)? 

Bij mij zegt ie altijd dat Only available with 1080p or internet video maar dat is het altijd :tongue:

 

STR-DN1060 receiver met 4k enabled.

Lucasmos
Ontdekker

Goedemiddag,

 

bedankt voor je bericht alleen de link doet het niet...

profile.country.NL.title
marjohnnie
Ontdekker

Welke link?

Lucasmos
Ontdekker

Foutje,

 

gaat over de update zodat je tv niet telkens opnieuw opstart. heb de link nu wel gevonden. 

alleen staat er dat het het opnieuw opstarten komt doordat je een CI+ module gebruikt maar die gebruik ik niet.

profile.country.NL.title
marjohnnie
Ontdekker

Dan zal het weinig uithalen denk ik.

Dacht eigenlijk dat het uitvallen alleen bij CI+ Module voorkwam.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert


frthijs10 schreef:
Ik heb al een apple-tv die, op hetzelfde ziggo netwerk, alles beter en sneller doet dan de Sony, behalve natuurlijk de interactieve tv (met 20 gratis films per maand enzo), die krijg ik niet aan de praat. Moet ik dan toch weer een interactief kastje aanschaffen? Tv is al een jaar oud en kan niet worden geruild natuurljk...

Frans Thijssen

Waar heb je het over nu? Dit topic gaat over Android TV voor toestellen uit 2015...

Mastered in 4K kun je alleen gebruiken bij een Mastered in 4K Blu-ray mits je een compatiebele Blu-ray speler hebt. Dat zijn een select aantal films van Sony die beschikbaar zijn onder die noemer. Het werkt dus niet bij andere toepassingen. 

profile.country.NL.title
marjohnnie
Ontdekker

Vreemd dat deze toch regelmatig op aan staat dan 😬

profile.country.NL.title
Obelix1959
Lid

 Kan iemand dit betand afspelen op een Sony 4K TV http://demo-uhd3d.com/fiche.php?cat=uhd&id=88  en dan de Tag HDR de Demo's van Life of PI en Exodus. Ik heb zelf de 65X8505C en die kan het niet, wat haperende blokken afgespeelt met KODI app.

 

Heb ook een 4K TV van Samsung 40JU6445, die speelt het perfect af, met grandioze kwaliteit.