annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Op zich werkt de nieuwe firmware wel. Echter, wel problemen met NETFLIX. Als ik een uurtje in 4K zit te kijken, dan stopt het er plots mee. TV is dan ook behoorlijk warm geworden. Dan moet je een minuutje wachten voro je weer verder kan. Meestal heb je dan binnen 30 minuten weer hetzelfde probleem. Ben dan ook benieuwd nu het buiten warmer begint te worden (dus ook binnen), of hij er nu nog sneller mee gaat stoppen. Met de oude firmware nooit last mee gehad.

 

Ook heb ik dat het beeld even blijft hangen als  ik het volume iets aan pas. Alsof hij net te weinig processing power heeft om die taak er even bij te doen. Oftewel, leuk de Android 7 update, maar niet veel mee opgeschoten.

 

ook is na 2 jaar nogsteeds de NOW-NEXT info op het oude ZIGGO netwerk NIET opgelost. Zal wel heel erg moeilijk zijn. Als je op de INFO knop drukt, dan krijg je te zien wat er NU is. Druk je op de pijl naar echts, dan zou je de info van NEXT te zien moeten krijgen. Ook dan wordt nog steeds de info van NOW weer gegeven, maar helemaal achteraan het verhaal zie je dan direct eraan vast de NEXT info. Op de SAT werkt het wel goed.

 

Wel heb ik nu ineens HLG support op de SAT kanalen. Dus een paar 4 K kanalen springen nu in HDR. Echter, het beeld wordt er slechter van. Zou dus tijd worden dat er een setting in het MENU komt waarmee je HDR kan uitzetten. Ook HDR in NETFLIX is niet mooi. ALleen als het buiten opnemen zijn. Maar is het wat donker, dan zorgt de ONDERTITEL er ieder keer voor dat het beeld helemaal grijs wordt. Dus leek idee voor op een OLED, maar voor alle andere modellen een verslechtering.

 

Ook had ik gehoopt nu de normale KODI te kunnen gebruiken. Maar helaas, DTS ben ik dan weer kwijt. Met mij "*****TY" versie werkt het gelukkig nog wel. Maar had toch heel fijn geweest als ze nu zich meteen aan de standaarden hadden gehouden.Nog meer personen die dit is opgevallen?

profile.country.NL.title
JBrandjeR47
Ontdekker

gebruiksaanwijzing KD-43XE7096 is te summier. Kan bv. geen netwerk instellen en de wifi instellingen zijn na een dag weer verdwenen. Is er een betere uitleg evt. online via computer???? 

profile.country.NL.title
JBrandjeR47
Ontdekker

gebruiksaanwijzing KD-43XE7096 is te summier. Kan bv. geen netwerk instellen en de wifi instellingen zijn na een dag weer verdwenen.

profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid

Dag allemaal!

 

Ik ben voornemens een KD-55AF8 te kopen.

 

Weet iemand of het mogelijk is om terugkerende opnames te plannen? Dus series enzovoorts?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In de DVB- mode is het mogelijk om terugkerende opname's in te plannen i.c.m. een HDD.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid

Top! Bedankt voor je antwoord! Gek dat het nergens in enige documentatie te vinden is. Zelfs niet bij Google zelf.

profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid


@pa3eia  schreef:

In de DVB- mode is het mogelijk om terugkerende opname's in te plannen i.c.m. een HDD.

 

 

suc6 ermee,
73's

 


Ik heb het nog niet kunnen ontdekken. 😞 Ik zie wel een optie om elke keer iets om dezelfde tijd op te nemen, maar dat is buiten de gids om volgens mij. En erg statisch. Als er iets in de programmering wijzigt, of een serie is om wat voor reden dan ook op een ander tijdstip de volgende keer, dan loopt de boel in de soep.

 

Of zie ik dit verkeerd?

profile.country.NL.title
frank_l_68
Lid

@pa3eia: is het inderdaad mogelijk (zoals @GuiltyNL vraagt) om een specifiek programma herhaald op te nemen? Dat wil zeggen op basis van een geselecteerd programma in de gids? Voorbeeld: deze week begint het programma op zondagavond 20:00 en volgende week 20:30? Volgens mij is het alleen maar mogelijk om een specifieke tijd aan te geven die iedere week gebruikt wordt. Ben benieuwd. De optie waarnaar gevraagd wordt zou superhandig zijn.

profile.country.NL.title
frank_l_68
Lid

Ja. Mits ze iedere week op dezelfde tijd worden uitgezonden. Om heel eerlijk te zijn: op basis van de ervaring met mijn Sony Android TV van de afgelopen twee jaar, zou ik niet adviseren om een Sony Android TV te kopen...

profile.country.NL.title
GuiltyNL
Lid

Damn, nog iets dat ik mijn vrouw echt niet kan verkopen. Ik moet zeggen dat ik er wel stevig de balen van heb.

Eigenlijk bestaat er dus niet de mogelijkheid om via de EPG series op te nemen er bestaat alleen de mogelijkheid om terugkeren van en tot een tijdstip iets op te nemen. Dat is vragen om problemen.

Ik zit een beetje met een miskoop in mijn maag nu. Duur grapje geweest :*(