Deel jouw ervaring!
Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.
Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)
4K TV Firmware update download: KLIK
Full HD TV Firmware update download: KLIK
Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.
In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV.
De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.
Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden.
Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.
Eerste Tips & tricks:
Aangekondigde updates:
Feature | Geplande Update |
Hbbtv ondersteuning | Zomer 2015 |
Internet Browser/ Opera browser | Zomer 2015 |
HDD opname | Zomer 2015 |
Lucasmos schreef:
Foutje,
gaat over de update zodat je tv niet telkens opnieuw opstart. heb de link nu wel gevonden.
alleen staat er dat het het opnieuw opstarten komt doordat je een CI+ module gebruikt maar die gebruik ik niet.
Hoe kijk je TV nu dan? Als je een reboot probleem hebt, geef zo veel mogelijk details.
De update installeren alsnog, kan geen kwaad. Laat weten of het jouw probleem verhelpt.
Best een duidelijke omschrijving: http://www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-hn/prd-tvhc/android-tv-features
We’re aware that certain features advertised are not available yet or functioning as intended and sincerely apologise for not meeting these deadlines. We would like to clarify the status of these highly anticipated features.
To ensure you gain the most from the YouView experience, we are currently optimising this feature on our Bravia TVs. We’re in the final stages of testing and are refining the YouView experience on Sony’s Android TVs. The launch date will be announced soon.
Additionally, we’re working tirelessly to resolve the below issues and features, and aim to have a solution ready in time for the next firmware update. The exact timing for this firmware update will be announced shortly.
As for HDD recording (REC), we’re also currently refining this function. We aim to have this function available before 24th December. However, due to the technical complexity implementing this feature, the final release date(s) stipulated on our support site may be subject to change.
Sinds vandaag doet opeens netflix het niet meer op mijn sony (49x8305c) tv. Zodra ik het probeer aan te zetten sluit de app zich meteen weer af. Wat ik ook probeer niks werkt.
Net als iedereen was ik al bekend met alle ongemakken, maar nu wordt het toch echt storend. Heeft nog iemand dit probleem?
Ook hier valt Netflix sinds vandaag uit na het selecteren van de gebruiker. Gelukkig hebben we een cinema set waar netflix ook op draait, die doet het wel.
Al met al raken we steeds gefrustreerder over de belabberde stabiliteit van onze TV (KD65X8505C), hopelijk gaat de komende update deze frustratie wegnemen.
Als reactie hier op Netflix aan gezet, het opstarten en schakel tussen gebruikers en serie's . kan ik zeggen dat het hier na behoren werkt .. al duurde het terug gaan naar de Tv kanalen wel vervelend lang.
vanmiddag weer eens een vastloper gehad, dus de alles maar weer eens opnieuw geinstaleerd ... grommm
Ik heb me via de website van netflix afgemeld op alle apparaten en daarna op de tv opnieuw aangemeld en nu doet netflix het weer.
Ik heb het probleem nu toch echt dagelijks. Elke keer sluit netflix zich automatisch af. Ben er wel achter gekomen dat via het stukje meer info bij de foutmelding van netflix het mogelijk is om me af te melden en opnieuw aan te melden.
Dit is ee zeer storend probleem wat toch echt snel opgelost moet worden, net als het probleem dat de tv op een gegeven moment eigenlijk vastloopt en niet te bedienen is als die te lang in standby heeft gestaan.
Probeer nog enkele dagen het geduld op te brengen, hoogstwaarschijnlijk komt er eerdaags een update aan welke mogelijk verschillende problemen oplost.
73's
Laten we hopen dat sony haar beloften van vandaag na komt http://www.sony.nl/support/nl/article/77121 anders is mijn geduld op.