annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android TV Ondersteuning

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Android TV Ondersteuning

Dit topic dient als informatiepunt en discussie platform voor alle vragen en oplossingen omtrent Sony Android TV.

 

Edit: Fix voor het "freeze" issue is hieronder te downloaden (03-11-2015)

4K TV Firmware update download: KLIK

 

Full HD TV Firmware update download: KLIK

 

Sony werkt continu aan verbeteringen en updates voor Android TV. Nieuwe apps worden dagelijks toegevoegd en er wordt regelmatig verbeteringen toegebracht aan het gebruiksgemak.

 

In dit topic kun je aangeven wat je zelf tegenkomt met het dagelijks gebruik van je Android TV. 


De feedback hier kan direct door Sony gebruikt worden om ondersteuning te bieden in de vorm van een oplossing. Tips & tricks en waar mogelijk kan de feedback zelfs bijdragen aan toekomstige firmware updates.

 

Voor algemene vragen over Android TV is er een support site ingericht. Veel vragen over gebruik en informatie over hoe bijvoorbeeld firmware updates geïnstalleerd kunnen worden, worden hier uitgelegd. Deze site is hier te benaderen.
Een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen zijn hier te vinden. 

 

Mocht je vraag hier niet beantwoord worden, dan is dit Android TV topic een mogelijkheid om je vraag, probleem of tip met Android TV gebruikers te delen.

 

Eerste Tips & tricks:

 

  • Bij eerste installatie adviseren we de TV tijdens de set-up te laten verbinden met het internet. Hiermee ben je niet alleen verzekerd van de laatste mogelijkheden, ook ben je verzekerd dat de TV de meest recente software gebruikt.
  • Android TV updates worden alleen automatisch gestuurd indien de algemene voorwaarden van Sony en Google geaccepteerd zijn.
  • De Android TV is slimmer dan ooit tevoren. Je zou kunnen stellen dat je TV ook meer als een computer acteert dan ooit tevoren! Momenteel is bekend dat een power off/ power on (stekker er uit 20sec wachten en stekker er in) in veel gevallen van issues al voor een oplossing zorgt.

 

Aangekondigde updates:

Feature Geplande Update
Hbbtv ondersteuning Zomer 2015
Internet Browser/ Opera browser Zomer 2015
HDD opname Zomer 2015
1.434 ANTWOORDEN 1.434
profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Hmmm... ook bij uitzetten blijft de LED vrij lang branden voordat die uitgaat...

profile.country.NL.title
rvgeerlig
Ontdekker

Ik heb gewoon Dolby 5.1 over al mijn speakers

pzeelen
Ontdekker

Ik heb het idee dat Ziggo aan het experimenteren is met de functie onder de rode knop (HbbTV).

 

Als je nu de rode knop drukt kom je niet meer in ZiggoTV maar in een ander menu, zenderafhankelijk.

 

Probleem is dat de meeste functies niet goed werken, bijvoorbeeld als je "gemist" kiest, krijg je eerst een reclame (zonder beeld) daarna blijft hij hangen op "programma wordt geladen", na enkele seconden zelfs een complete reboot van de TV

 

Lijkt erop dat Ziggo iets geactiveerd heeft waar onze TV niet goed mee overweg kan, ik hoop dat dit in de volgende release vooraf getest kan worden.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

HbbTV is sinds kort ook actief in "oud" Ziggo, dit is wel een andere applicatie dan ITV.

Dat uitzending gemist op alle SBS zenders is al bekend.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

@rvgeerlig

Welkom in de Sony community,

Bij de meest van ons gelukkig ook.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Zoniedus
Ontdekker

Na aankoop van miijn Sony 55x8509c een hoop gedoe - naast de andere problemen - met Interactieve TV/On Demand met een Quantis module. Daarna een Smit module geplaatst en werkte goed. De laatste update enkele weken geleden geplaatst (met HDD opname) en nu weer een nieuw probleem sinds ruim een week: als ik op de rode knop druk voor On Demand komt er een vervelende NPO app in plaats van Ziggo On Demand.
Er verschijnt rechtsonder in beeld, daar waar Ziggo On Demand aankondiging moet komen, een zwart blokje met een rode stip met de tekst "aan". Heel soms laat Ziggo On Demand zich rechtsonder in het scherm even zien.

De hele handel gereset, TV opnieuw geïnstalleerd, maar die NPO App blijft komen als ik op de rode toets druk, in plaats van Ziggo On Demand. Alle apps geanalyseerd, maar ik zie dat onding nergens staan om te verwijderen.

Iemand een idee hoe die App in mijn TV komt ? Ik heb hem er in ieder geval niet op gezet....
En hoe krijg ik Ziggo On Demand terug? Ik heb niets veranderd aan de CI-module o.i.d.

Stokvis68
Ontdekker

Instellingen, Zender installatie, Digitaal Set-up, Instellingen interactieve toepassing, Applicatie voor (Prog. 1) op uit zetten en je hebt On Demand terug.

Leon-1004
Ontdekker

Het is geen fout, maar dit wordt methet signaal van Ziggo meegestuurd.

Roel100
Ontdekker

Hier sinds het verschijnen van die rode knop ook problemen. Bij overschakelen naar ander net valt beeld weg en blijft alleen geluid aan. De ab werkt dan niet meer. Ben erachter gekomen dat als ik 1 x de uitknop van de ab indruk en een seconde of 20 wacht, de tv zichzelf opnieuw opstart. Dit moet echt verholpen worden. Kijk nu het meest via de Humax ipv de CI module en dat is niet waarvoor ik deze tv heb gekocht. Graag een reactie van Sony of ondersteuning.

Verstuurd vanaf mijn iPad
mootje1965
Ontdekker

Hier ook dezelfde problemen het enigste wat we kunnen doen is wachten op de volgende update! 

Dat zal Sony en ondersteuning ook vertellen helaas!!!