annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Android Tv 8.0 Update v6.5830 en audio delay

OPGELOST
profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

Android Tv 8.0 Update v6.5830 en audio delay

L.S.,

 

Na de update van mijn tv (49xe9005) naar v6.5830 merk ik een irriterende delay op van de audio.

Ik maak gebruik van een soundbar (ht-zf9) via hdmi aangesloten (arc). Diverse aanpassingen geprobeerd zowel op de tv als de soundbar echter zonder resultaat. 

Hebben anderen hier ook last van of ervaring mee? Is er een oplossing? Ligt het aan de update? Voorheen is het mij namelijk niet opgevallen.

 

Graag reactie.

Mvgr,

Henk

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

Blijkbaar dus toch een connectie met de update! Sony heeftvde update opgeschort vanwege geluidsproblemen. Aangegeven workaround uitgevoerd met resultaat! 

Even afwachten dus voor de echte fix.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Meestal is de oplossing een "powerreset" uit te voeren. Naar mijn idee heeft het helemaal niks met de update naar v6.5830 te maken, hier geen enkele audio delay met de XE90 i.c.m. NT3 in de DVB-c mode.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

Powerresets al uitgevoerd. Geen resultaat.

profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

Blijkbaar dus toch een connectie met de update! Sony heeftvde update opgeschort vanwege geluidsproblemen. Aangegeven workaround uitgevoerd met resultaat! 

Even afwachten dus voor de echte fix.

profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

@Sony,

Het is alweer een tijdje geleden... Nog steeds is het erg stil.

Komt de update nog? Wat is de stand van zaken?

Er kan toch wel een berichtje af?

Het blijft irritant om zeer regelmatig de workaround te moeten uitvoeren.

 

Mvgr.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Heel Europa wacht op de volgende hopelijk perfecte firmware update. Jij bent een van de weinig die opeens met de laatste firmware update last heeft van een audiodelay. In welke mode (DVB of HDMI) doet de audiodelay eigenlijk voor?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

Allereerst alvast dank voor je reactie.

Ik merk het iig in de DVB-mode. Bij Netflix etc. merk ik het minder.

Na een reset via de aangegeven workarround (uitzetten soundbar, uitzetten tv, aanzetten tv) is het eerst minimaal maar na verloop van tijd is er toch zeer duidelijke vertraging merkbaar. En het is echt ontstaan na de update.

Dat ik een van de weinige mensen met een probleem ben lijkt me vreemd. Anders had Sony de update echt niet ingetrokken vanwege audio-problemen.

 

Mvgr.

profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

Wellicht nog te benoemen waard: ik maak gebruik van een ci+-module. Maar dat deed ik ook voor de update. Dus in de configuratie is er niets veranderd behalve de update.

 

Gr.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De XE9005/NT3 i.c.m. de Ziggo CI+ module hier heeft nagenoeg geen audio delay, als dit wel voordoet is een "powerreset" voldoende.

 

Een van de rede dat de update is ingetrokken: geluidsonderbreking en niet audiodelay.

<quote>

We hebben immers vastgesteld dat onze nieuwste Android 8.0 Oreo update een geluidsonderbreking kan veroorzaken bij bepaalde Sound Bars, A/V-ontvangers (versterkers) of Home Theater Systemen als de TV voor een lange tijd in stand-by heeft gestaan.

<quote>

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
hkroese
Ontdekker

Het is al weer enige tijd geleden maar nog steeds is er sprake van audio delay.

Een tussentijdse update van de soundbar (HT-ZF9) zorgde voor een lichte verbetering maar dus nog steeds delay bij reguliere tv-uitzendingen. 

Jammer...