annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Afstandsbediening doet het niet meer

profile.country.NL.title
PeterdeG
Ontdekker

Afstandsbediening doet het niet meer

Ik heb een KD-55XF9005 en ineens doet de afstandsbediening het niet meer, ook niet met nieuwe batterijen. Gelukkig wel met toetsenbord en muis. Zo naar instellingen gegaan en al van alles gedaan:

- fabrieksinstellingen

- afstandsbediening de microfoon knop geactiveerd (dat lukt wel), softwareversie 6.0.04.00 en dit is de laatste.

- bluetoorh instellingen; hij staat er bij SONY TV RC MIC 001 en is verbonden. Al is dat natuurlijk de vraag. De ene keer krijg ik de melding Niet gelukt en de andere keer krijg ik die melding niet. De ene keer staat er onder Gekoppeld en de andere keer staat er niks onder.

- verder andere afstandsbedieningen geprobeerd waaronder die van een KD-55XF8599 zonder resultaat.

Ik geloof niet dat het aan de afstandsbedieningen ligt en tv kijken (met toetsenbord en muis) lukt gewoon.

Wie heeft een oplossing?

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Dit allemaal al geprobeerd?

https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-lcd-tvs-android-/kd-55xf9005/articles...

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
PeterdeG
Ontdekker

Dank voor de snelle reactie. Ik heb het allemaal (weer) geprobeerd. 

Microfoon(knop) werkt en de Home knop niet. Via Home op een toetsenbord en met de muis kan ik wel naar (o.a.) instellingen en Software-update (Uw software is bijgewerkt). De IR-afstandsbediening verzendt IR-signalen. Nieuwste software is gedownload. Zowel de RMF-TX310E (bij de tv) als de RMF-TX221-ES (van KD-55XF8599 en ziet er bijna hetzelfde uit) zijn IR-afstandsbedieningen zonder IR-markering. Ook de software van de tv staat op automatisch bijwerken (en is bijgewerkt).

Al eerder naar fabrieksinstellingen gegaan, maar toen was ik ook mijn Canal Digitaal app (van Online.nl) kwijt, dus dat heb ik nu niet gedaan.

Bij “Bevestig de locatie van de IR-sensor op uw tv en richt de afstandsbediening rechtstreeks op de IR-sensor” En dan / hoe? Moet ik op een knop (welke) drukken? Ik heb op verschillende knoppen gedrukt en zie geen reactie op de tv. De microfoonknop werkt wel.

Ik krijg bij Verbinden de melding Verbinding is mislukt. Dan werkt de microfoonknop niet meer.  Dus deze weer geactiveerd (en niet meer op Verbinden geklikt). Bij Bluetooth-instellingen staat bij beide afstandsbedieningen als apparaat SONY TV RC MIC 001 en ik kan maar één afstandsbediening tegelijk instellen/gebruiken.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer eens i.p.v. het BlueTooth signaal het Infra rood signaal van de afstandsbediening te gebruiken door de registratie ervan op te heffen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
PeterdeG
Ontdekker

Ik heb de afgelopen dagen tv gekeken dankzij het toetsenbord en de muis en heb vanochtend de afstandsbediening er weer bijgepakt. Tot mijn grote verbazing deed deze het weer. Ik snap er niks van, maar ben al lang blij dat deze het weer doet. Bij een computer weet ik dat, als je iets veranderd heb, je de computer opnieuw moet starten. Bij een tv is dat nieuw voor mij, maar ik kan geen andere verklaring vinden: blijkbaar heeft wat ik laatst allemaal gedaan heb pas resultaat na de tv uit en aangezet te hebben.

Ik hoop nu geen problemen meer te krijgen en dank voor het meedenken. 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Fijn dat hij weer werkt. Maar bij problemen met de TV helpt het vaak om de TV een Herstart te geven, TV’s zijn tegenwoordig ook computers 😉


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
PeterdeG
Ontdekker

Nu de afgelopen maand weer problemen gehad te hebben, ben ik verder (op internet) gaan zoeken. Het probleem is de infrarood ontvanger in de tv. Elders gelezen dat dit vaker voorkomt bij deze Sony tv-types.  Voor weinig geld een nieuwe infrarood ontvanger (type SONY A2197358A EAN 5706998909459) gekocht, die zo groot is als de nagel van mijn duim. De verzendkosten waren hoger. Ondanks mijn twee linker handen zelf de achterkant opengemaakt en deze vervangen. Probleem opgelost. Het alternatief zou een bluetooth afstandsbediening geweest zijn. Want de MIC knop en spraak (naar de tv) deden het wel. Die gaan namelijk via bluetooth. En op het scherm van een smartphone is te zien dat de infrarood het wel deed. Dus niet te snel een nieuwe afstandbediening kopen, Die gaan (veel) langer mee dan de IR-ontvanger.