annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

49XD8305 omruilen voor 'betere' Sony. 55XD9305?

freddyonderstal
Ontdekker

49XD8305 omruilen voor 'betere' Sony. 55XD9305?

Sinds een week de 49xd8305 in huis. Ik ben er gewoon niet echt blij mee door een aantal punten;

 

De witte backlight-lijn bovenaan in beeld, zoals in een ander topic van mij staat;

Beeld is gewoon erg donker in een lichte woonkamer met ramen, ik krijg de instellingen niet beter;

Beeld reflecteert enorm. Overdag met wat zonlicht in huis is er nauwelijks iets te zien. Ook hier krijg ik instellingen niet beter;

Vaak last van audio-delay met name icm PS4. 

 

Daarnaast is 49" toch wel aan de kleine kant voor 4K ;). 

 

 

Nu twijfel ik tussen een paar topmodellen; de 55XD9305 en een Samsung 55KS8000. Beide zelfde prijs. 

Ik heb op gebied van TV een voorkeur voor Sony. Mijn 2 vorige TV's waren ook Sony. 

De Samsungs hebben naar mijn idee toch iets minder mooie kleuren en zijn wel gigantisch helder. Ik wil dus weten of deze top-Sony echt vergelijkbaar beeld geeft of ook toch wat donkerder van zichzelf is. 

 

Wat ik wil? Goede HDR weergave, weinig reflectie en een schitterend scherm. De Samsung is HDR Premium gecertificeerd. De Sony kan het, maar gebruikt een eigen naam. Daarnaast speel ik Battlefield 1 en F1 2016 op de Ps4 Pro. 

 

Nu moet ik natuurlijk niet op een Sony forum gaan vragen naar advies mbt een ander merk, maar hopelijk kan iemand hier de knoop doorhakken voor mij :wink:

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Advies:

lees je in over de bevindingen op Tweakers.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De XD93 geeft vergelijkbaar beeld. Kwestie van smaak over de kleuren natuurlijk. 

De backlight techniek in de XD93 is wel superieur, omdat het beiden edge-led toestellen zijn. Sony onderscheid zich met meer zones die kunnen dimmen en daardoor beter HDR kunnen weergeven. Helderheid op zichzelf is niet alles, want de juiste plekken moeten kunnen dimmen.