annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Werken met studioflitser

OPGELOST
profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Werken met studioflitser

Beste leden,

 

Ik ben sinds een paar weken in het bezit van de Sony A7 M3

Heb sommige instellingen al kunnen aanpassen.

Nu de vraag,

Als ik de camera zet op M met F9 en S1/80, dan zie ik niets.

Druk ik af dan gaan de studioflitsers af, de foto is wel genomen, als ik terug kijk.

Vind alleen de kleuren niet helemaal kloppen (huidskleur erg donker)

Bij mijn oude camera (was een Canon) staat altijd het grootste F open en gaat pas naar de ingestelde F als je afdruk.

Is dit ook met deze camera mogelijk?

Ik moet natuurlijk wel de persoon kunnen zien om vasttestellen of ik hem/haar goed in beeld heb. Of moet ik bij deze camera andere instellingen gebruiken.

 

Alvast hartelijk bedankt voor een antwoord.

5 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Ik heb nu live vieuw / instellings effect uit, geselecteerd en zie ik hem/ haar wel.

Nu nog uitzoeken hoe ik deze gegevens onder de knop C1 krijg.

Zoals de witbalans, diafragma, sluitertijd, en dergelijke om als ik de knop C1 inschakel deze instelingen gelijk goed staan.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Broodkruimel

 

Met de A7M3 kun je met reg. shoot settings een 'recept' onder een knop zetten.

Je stelt eerst de gewenste settings in (je kunt ook kiezen 'kopieer huidige setting') en je kiest daarna een knop waar je deze onder wil zetten. Met de custom key functie kies je dan de geregisteerde settings (1,2 of 3)  die je daar wil hebben.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Hallo Amfion,

 

Hartelijk bedankt voor het antwoord.

Misschien dom maar waar vind ik shoot settings? Denk dat je de knop menu bedoeld.

Kun je deze instellingen onder de knop C1 zetten, dit krijg ik namelijk niet voorelkaar.

Weet dus niet hoe ik dit moet doen, het had misschien handiger geweest als Sony er een goede gebruiksaanwijzing erbij had gedaan. Ik denk niet de enige te zijn die er zo over denkt.

Als je op YouTube kijkt zijn al deze filmpjes in het Engels en allemaal anders per persoon.

 

met vriendelijke groet,

Broodkuimel

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Broodkruimel

 

Succes met je mooie camera.

 

Verwijs derhalve even naar een artikel van destijds over de Fn knop.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Amfion
Expert
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Ik heb nu live vieuw / instellings effect uit, geselecteerd en zie ik hem/ haar wel.

Nu nog uitzoeken hoe ik deze gegevens onder de knop C1 krijg.

Zoals de witbalans, diafragma, sluitertijd, en dergelijke om als ik de knop C1 inschakel deze instelingen gelijk goed staan.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Broodkruimel

 

Met de A7M3 kun je met reg. shoot settings een 'recept' onder een knop zetten.

Je stelt eerst de gewenste settings in (je kunt ook kiezen 'kopieer huidige setting') en je kiest daarna een knop waar je deze onder wil zetten. Met de custom key functie kies je dan de geregisteerde settings (1,2 of 3)  die je daar wil hebben.

profile.country.NL.title
Broodkruimel
Lid

Hallo Amfion,

 

Hartelijk bedankt voor het antwoord.

Misschien dom maar waar vind ik shoot settings? Denk dat je de knop menu bedoeld.

Kun je deze instellingen onder de knop C1 zetten, dit krijg ik namelijk niet voorelkaar.

Weet dus niet hoe ik dit moet doen, het had misschien handiger geweest als Sony er een goede gebruiksaanwijzing erbij had gedaan. Ik denk niet de enige te zijn die er zo over denkt.

Als je op YouTube kijkt zijn al deze filmpjes in het Engels en allemaal anders per persoon.

 

met vriendelijke groet,

Broodkuimel

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Broodkruimel

 

Succes met je mooie camera.

 

Verwijs derhalve even naar een artikel van destijds over de Fn knop.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert