annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vraag over aanduiding op beeldscherm A-6300.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Vraag over aanduiding op beeldscherm A-6300.

Beeldscherm A-6300.JPG

 

Helemaal boven in staat, dat de voorkeuze van de film is ingesteld op 25P = 1/25 sec.

bij 50 frames / sec.

 

Helemaal links onder staat: FINDER + 50fps. Wat houdt dat in?

 

Omdat de camera met de lens op de tafel staat, zijn de waarden van de shutter ietwat krom.

 

Heb me wezenloos gezocht in de gebruiksaanwijzing. Krijg dat niet boven water.

 

@Proximus, weet jij dat?

 

 

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Proximus is een telecomoperator hier in België :laughing:

 

Finder 50fps is de verversingssnelheid van het zoekerpaneel. De zoeker is een OLED schermpje en die heeft een verversingssnelheid van 50 beelden per seconde. Dit heeft dus niets te maken met je video zelf. De A6300 is ook de eerste Sony camera waarbij je dat naar 100fps kan instellen! Het beeld gaat dan vloeiender in de zoeker als je bv heen en weer beweegt. (En de kwaliteit gaat heel lichtjes achteruit...maar niemand spreekt erover want het is moeilijk te zien. Het viel mij op omdat ik een EVF al heel lang gewend ben en heb ook goede ogen :smileywink:)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Misschien nog een nuttige tip: als je op "disp" drukt terwijl je op je schermpje vanachter kijkt en je tikt door tot je het zwarte overzichtsscherm krijgt met ALLE waarden op (dus geen live-beeld, maar enkel een infoscherm), dan kan je op de "Fn" knop drukken om een van deze vastgelegde instellingen te wijzigen. Heel handig voor sommige instellingen die je zelden gebruikt, zoals deze 50fps zoeker verversingssnelheid.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Had na heel lang zoeken, dit uiteindelijk ook gevonden.

Helemaal achter in de gebruiksaanwijzing.

 

Maar de toevoeging die jij geeft is erg waardevol.

Kun je dingen inderdaad makkelijk aanpassen. Wist ik (uiteraard) niet.

En wat ben jij tot in detail op de hoogte!

 

Mijn hemel, wat kan er veel, als je dit vergelijkt met Nikon en Co.

 

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Deze - op de A6000 onder Display "Voor Zoeker" (een verwarrende omschrijving) - had ik als 'zal wel' afgedaan. Maar nu ik het zo zie is dit een heeel praktisch scherm - vooral buiten in veel licht. Makkelijker leesbaar en aan te passen dan op het functie menu scherm. Met dit en de "geen info" keuze heb je alles wat je nodig hebt op zeer praktische wijze. Weer een hele goeie tip! (ik heb het in m'n instellingen doc. opgenomen.

Bedankt

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Ik begrijp werkelijk niet, dat er mensen zijn die in de volle zon via het display werken.

 

Je ziet dan vrijwel niets.

En met je oog echt, zowat in de zoeker, komt er vrijwel, geen strooilicht binnen,

en heb je alle info die je wilt. Kristal helder.

 

Met als grootste voordeel, t.o.v. een dslr, kun je op je scherm zien, wat de aanpassingen veroorzaken.

Dat moet je bij een dslr maar afwachten. Die zoeker veranderd niet, tijdens de opname.

 

Maar voordat je achter alle trucjes bent, die er zijn in te stellen, kost veel tijd.

En dan zo opeens, zie je er weer een, of hoor je er weer een.

Dat is 't plezierige van een forum.

 

Werk zelf uitsluitend met het beeldschermpje als er schaduw is, of wat donkerder weer. Of binnen.

Merk tevens, dat ik mijn camera steeds minder op ooghoogte heb.

Vooral met groothoek, (zeg maar beneden de 35mm) ben je dan van je "vallende" lijnen af.

d.w.z. Als je je camera 90% correct t.o.v. de achtergrond houdt. Of niet horizontaal.

Als er geen gebouwen zijn, valt het nog wel mee.

Maar is dat wel het geval moet je er "echt" rekening mee houden.

 

Hoe groter de groothoek, hoe meer je moet uitkijken. Werk zelf met de 16-35 mm.

En op 16 mm is 't echt heftig.

Of kun je het juist benutten, als je extreme effecten wilt!

Denk maar aan koeien, met hele grote koppen etc.

 

*

Als je 't kompas oproept, zie je aan de buitenste groene stipjes, voor de horizontale lijnen.

En de groene streepjes in 't midden, voor de verticale lijnen.

(Je ziet dat overigens ook perfect in de zoeker/resp. beeldscherm - maar die stipjes geven 100% aan)

 

Heb dat al eens eerder geroepen, met een foto er bij.

Zal die foto ook nu nog even mee sturen. De rode 1 = horizontale lijnen. De rode 2, verticale.

 

Sony 7R mk2 - waterpas met uitleg - resized.jpg

 

Update:

Realiseer me opeens dat de A-6000 geen waterpasje heeft. De A-6300 wel.

Omdat er waarschijnlijk een gemengd lezerspubliek is, laat ik 't toch maar staan.

 

profile.country.NL.title
RonaldC
Lid

Klopt. En gek genoeg op de RX100 wel - zowel de eerste versie als de M3. Dankzij m'n inspanningen om de A6000 'te begrijpen, begrijp ik nu ook m'n nieuwe RX100 veel beter en maak ik betere foto's. Een heerlijke broekzak camera!