annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Studio fotografie met A77 instellingen

OPGELOST
profile.country.BE.title
zeebeest059
Lid

Studio fotografie met A77 instellingen

Bij het werken in de studio , aansturen van 2 400Watt flitslichten via een syncro kabel werd mijn zoeker en de live vieuw scherm op mijn toestel zwart .Een mede cursis met aan A57 had hetzelfde fenomeen .

We werken op de M stand . De flitsers konden wel bediend worden maar scherpstellen kon niet  zodra de syncro kabel verbonden werd met het toestel .

Is er bepaalde instelling welke wij moeten veranderen in het menu ? of is er een andere oorzaak?

Hoe kunnen wij zoiets oplossen ?

dank bij voorbaat voor de reakties

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is inderdaad normaal gedrag en een instelling die je kan veranderen in het menu.

 

Kijk eens in het menu, ergens moet je tegenkomen: "setting effect" (NL: "voorinstellingen effect"). Dit zet je in de studio op "off". Dan gedraagt de EVF zich meer als een klassieke optische zoeker (dus aanpassingen van instellingen zie je niet langer...)

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Dat is inderdaad normaal gedrag en een instelling die je kan veranderen in het menu.

 

Kijk eens in het menu, ergens moet je tegenkomen: "setting effect" (NL: "voorinstellingen effect"). Dit zet je in de studio op "off". Dan gedraagt de EVF zich meer als een klassieke optische zoeker (dus aanpassingen van instellingen zie je niet langer...)

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Lindsey1007
Ontdekker

Goede avond,

 

Ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de Sony A57.

Ik heb eens gekeken of ik het in het menu terug vond, maar helaas niet.

Zijn er andere opties?

 

Mvg,

Lindsey

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

In het menu bij 'gereedschapje' blad 3:

LiveView-weergave

Stelt in of het effect van een functie op het scherm wordt weergegeven of niet, bijvoorbeeld het effect van de waarde van de belichtingscorrectie. (Instelling effect aan/Instelling effect uit)

 

Je zet deze op 'uit' als je met studio flitsers werkt.