annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony lensdop 55 mm.

profile.country.NL.title
PeterOnbekend
Ontdekker

Sony lensdop 55 mm.

Het moet mij toch van het hart dat ik de kwaliteit van de Sony Alpha lensdoppen bijzonder slecht vind en niet in verhouding staand tot bijvoorbeeld de prijs van de lensen welke er mee beschermd moeten worden. De constructie van het mechanisme waarmee de lensdop aan de lens wordt gefixeerd is bijzonder kwetsbaar. Ik beschouw mijzelf als iemand die voorzichtig met zijn camera omgaat, in dit geval een Sony 55 V. Maar opnieuw en voor een derde keer blijkt het kunstof klemsysteem gebroken te zijn, hetgeen de even zo vele aanschap van een nieuwe lensdop betekent.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Inderdaad, dat is bij bijna alle lensdoppen (van Sony), behalve die van de RX-reeks.

Die zijn ultra-hoge kwaliteit!

 

Ik controleer mijn dopjes regelmatig, vanaf dat er een barst te zien is (bijna altijd op dezelfde plek overigens), dan doe ik een druppeltje secondenlijn op de barst. Dat doet het voor mij wel.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
PeterOnbekend
Ontdekker

Bedankt voor Uw reactie en ik zal de RX-reeks bekijken. Maarmijn klacht gaat mij vooral om de uiterst kwetsbare interne constructie die moet zorgen voor de klemvering, en niet zo zeer de sterkte van de lensdop zelf. Die constructie bevat namelijk een ingenieuse reeks van breekbare kunststof onderdeeltjes, die echt geen lang leven kunnen hebben.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik heb het ook over het veersysteem, waarbij ik een druppeltje secondenlijm gebruik van zodra de eerste barst zichtbaar is.

_____________________________________________________
Sony Alpha Training