annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony - digital filter.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Sony - digital filter.

verwijderd

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik zie het ook net voorbijkomen!

Lijkt me een uitbreiding van de sky hdr app.

Prijs is wel stevig.... Ik zie al wel dat als je de sky hdr app al hebt je korting krijgt op deze.

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Meeste pro's zullen het in eigen hand willen houden in de nabewerking in bijvoorbeeld photoshop. Maar ik denk als je af en toe voor dit probleem staat het inderdaad voordeliger is om zo'n app eens te proberen :wink:

profile.country.NL.title
robmw1
Lid

Zelf dus net Sky HDR geïnstalleerd en beetje mee gestoeid. Op zich goed bruikbaar en niet alleen d.m.v. instelbare horizon (ook schuin bijv.) maar ook in Exposure gradaties en kleur etc.

 

Tevens kun je na maken van opnames ook nog nabewerken voordat je opslaat.

 

Nadeel is bijv. dat je het HDR filter in feite alleen goed kunt gebruiken bij een rechte lijn horizon zoals bijvoorbeeld. aan de kust een ondergaande zon. Maar doordat je weer kunt spelen met de instellingen, krijg je toch ook wel mooie effecten.

 

Kortom, voor mij een leuke tool en ik overweeg digital filter ook te gebruiken.

Kan bijv. handig zijn bij statief fotografie bij daglicht en lange sluitertijd!

 

Verder kleven er dezelfde nadelen aan als bij gebruik van vaste filters al schat ik wel in dat je voor 30 euries toch aardig wat leuks in huis haalt ENNE je hoeft niet met al die losse filters rond te zeulen 😀

profile.country.NL.title
Eljee.
Ontdekker

Ik ben benieuwd of er al mensen zijn die het digital filter gebruiken en hoe hun ervaringen zijn?

profile.country.NL.title
ChantalSloep
Lid

Ook ik heb de Sky HDR app al en hoewel ik nog wat zoekende ben in alle instellingen, ben ik er tevreden mee. De resultaten zien er goed uit (als je het goed instelt tenminste :upside_down:).

 

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met deze toevoeging..

Niemand nog die het digital filter al gebruikt?

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik vind een paar apps echt handig om te gebruiken:

  1. timelapse (ik maak er zelf een timelapse van).
  2. intelligente afstandsbediening.
  3. Touchless shutter.
  4. Vloeiende reflectie

De sky app vind ik echt bizar onhandig. Ik vind het veel sneller om zelf te bracketen (belichten voor de lucht en het land) en de boel met de hdr functie in lightroom in elkaar te zetten.

Of met de functie gradueel filter zelf de belichting te regelen.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
fredkok72
Ontdekker

Ik wil het digitaal filter gaan proberen. Voor die prijs wil ik wel proberen of het inderdaad handiger is dan de opzet Grad ND's. De play memories store is echt verwarrend. Daar staat filter V 1.00 voor € 299,99 en direct daarnaast een upgrade ook V 1.00 voor € 19,99. Aan de handleidingen te zien zijn die hetzelfde. Wie weet hoe of wat. Is de upgrage een uitbreiding van de basis, of is de upgrage de vervanging van de oorspronkelijk versie?

Concreet: ga ik € 29,99 betalen of € 19,99 of zelfs € 29,99 + € 19,99.

Ben benieuwd