annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7Mark 2

profile.country.NL.title
Spotterke
Lid

Sony A7Mark 2

Ik ben in het bezit van de Sony A6000 Ilse,maar een beetje pech gehad draaibaar scherm is gebarsten en dient vervangen,nu had ik gedacht plaats van die te herstellen, een andere body aan te schaffen,daar ik wel een zestal lenzen  bezit voor de 6000, dacht ik de body te vervangen,maar ben niet zeker dat men E-lenzen op deze gaan werken dat is men vraag,en werken dezen niet op de Sony A7Mark2, als dit zo is nog maar eens een Domper erbij, ik ben benieuwd alvast

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @Spotterke 

 

Ai da’s zeker pech hebben… Of je lenzen gebruikt kunnen worden op een full frame body is afhankelijk van welke lenzen het zijn. Ze passen fysiek zeker maar niet alle lenzen zijn geschikt om het hele full frame beeld te vullen. De camera zal dan (tenzij je dat uitzet) alleen het aps-c gedeelte van de sensor gaan gebruiken waardoor je minder pixels overhoudt. Je kunt op de kens zien wat voor lens het is. Staat er alleen E dan is de lens gemaakt en geschikt voor aps-c camera’s. Staat er FE op dan is het een full frame lens en kun je die voor beide gebruiken.

 

Succes! 
Antonette

profile.country.NL.title
Spotterke
Lid

Bedankt alvast voor je antwoord,wel een tegenslag, Antoinette,zal ertoch ene Kopen denk ik,we zien wel in de toekomst wat het brengt

                                                   grt,spotterke