annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7iii audio level instellen - probleem

OPGELOST
profile.country.BE.title
Smio1984
Ontdekker

Sony A7iii audio level instellen - probleem

Goeiemorgen,

 

Ik gebruik sinds kort de A7iii voor video waarbij ik een externe micro aansluit voor betere audio bij de opnames. Ik merk dat telkens ik in opname ga de audio levels te hoog staan en ik last heb van audio peaking. Ik kan tijdens de opname de audio levels aanpassen maar merk dat deze erna weer gewoon op de default setting komen te staan. Ik dien dus telkens bij élke opname dezelfde aanpassing te doen en de levels te verminderen. 

 

Iemand enig idee hoe ik dit permanent kan aanpassen zodat ik dit maar 1 maal moet instellen per gebruik van de camera?

 

mijn opstelling :

 

Sony a7iii + Sony 35mm 1.4

Rode videomic Go

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Smio1984

 

Ik heb het op mijn camera ingesteld (A7R2), en de instelling die ik kies blijft bewaard! Wat echter mogelijk verwarrend kan werken...als je na het instellen (via up/down) op select <> drukt dan gaat de reset oplichten (oranje) en indien je dan naar exit gaat zal de camera de reset uitvoeren en dus naar vooraf standaard ingestelde waardes van audio rec. level gaan...

 

Ik gebruik dus Up/Down om het niveau aan te passen en daarna direct naar exit...dus geen select!

 

Hoop dat dit je helpt, laat even weten of het dan wel lukt.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Vervelend dat je de camera steeds opnieuw moet instellen. Ik ga voor je uitzoeken hoe de instellingen permanent veranderd kunnen worden!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.BE.title
Smio1984
Ontdekker

Dankjewel.

 

Bijkomende info : heb 2 video-modi ingesteld op het draaiwiel bovenaan waarbij “1” standaard 24fps 4K is en “2” 120fps opneemt. Ook bij het switchen tussen deze 2 verspringt het steeds naar de default (veel te hoge) levels. Ook heeft mijn externe micro géén in te stellen levels.

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Smio1984

 

Misschien ken je onderstaand al, maar dan toch even voor de volledigheid (helaas wel in het engels)

 

You can adjust the audio recording level while checking the level meter.

  1. MENU (Camera Settings) → [Audio Rec Level] → desired setting.

Menu item details

+:
Turns up the audio recording level.
−:
Turns down the audio recording level.

Reset:
Resets the audio recording level to the default setting.

Note

  • Regardless of the [Audio Rec Level] settings, the limiter always operates.
  • [Audio Rec Level] is available only when the shooting mode is set to Movie.
  • The [Audio Rec Level] settings are applied for both the internal microphone and the (Microphone) terminal input.

Hint

  • Use a headphone and adjust the audio level by checking the actual sound.
  • When you record audio movies with loud volumes, set [Audio Rec Level] to a lower sound level. Doing so enables you to record more realistic audio. When you record audio movies with lower volumes, set [Audio Rec Level] to a greater sound level to make the sound easier to hear.
 
grt, Sigi
 
mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Smio1984
Ontdekker

Dankjewel. 

 

Helaas ken ik deze stappen maar al te goed, ik dien dit namelijk telkens te doen alvorens ik video met bruikbare audio wens op te nemen. 

 

Is er een manier om dit in te stellen zodat dit NIET telkens reset naar de default ‘audio rec levels’ ?

 

groet

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Smio1984

 

Oke, duidelijk dat je gebruiksaanwijzing niet zal helpen :wink:

 

Ik kan het zelf even proberen op mijn A7Rii maar dat gaat op z'n vroegst morgen lukken,

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Smio1984

 

Ik heb het op mijn camera ingesteld (A7R2), en de instelling die ik kies blijft bewaard! Wat echter mogelijk verwarrend kan werken...als je na het instellen (via up/down) op select <> drukt dan gaat de reset oplichten (oranje) en indien je dan naar exit gaat zal de camera de reset uitvoeren en dus naar vooraf standaard ingestelde waardes van audio rec. level gaan...

 

Ik gebruik dus Up/Down om het niveau aan te passen en daarna direct naar exit...dus geen select!

 

Hoop dat dit je helpt, laat even weten of het dan wel lukt.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en