annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7ii viewfinder stotter

profile.country.NL.title
robbie018
Ontdekker

Sony A7ii viewfinder stotter

Hallo,

Ik heb onlangs een Sony A7ii gekocht, eerder heb ik veel gefotografeerd met een Canon 1100d. Laatst ben ik op het circuit gaan fotograferen met mijn Sony. Ik schiet natuurlijk in burst mode, alleen als ik door mijn viewfinder kijk en de auto volg dan hangt de viewfinder steeds even vast bij iedere foto. Zo is het voor mij heel moeilijk om de auto te blijven volgen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Robbie

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@robbie018 

 

Hoe snel is je geheugen kaart? Zie je in burst tegelijkertijd het rode schrijflampje (rechtsonder naast C4) branden/knipperen?

Mijn ervaring is dat de kaart minimaal 95Mb/s moet kunnen wegschrijven, bij voorkeur hoger.

 

Ik heb wielerwedstrijden gefotografeerd met snelle burst en bovenstaande specs van de kaart. Dit was met een R2, maar dan wel in JPG. (meeste sport fotografen gebruiken JPG fijn in burst)

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
robbie018
Ontdekker

Ik heb er een 300mb/s kaart in zitten van Sony. Het lampje gaat direct branden wanneer ik schiet. Kan het zijn dat mijn instellingen niet goed staan? Ik schiet wel in Raw.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Black outs tijdens burst is normaal gedrag bij de A7 II. De A9 en A9 II hebben dit niet. Het is alleen lastig inschatten nav tekst of de black outs, zoals jij die nu ervaart ook behoort tot dit normale/verwachte gedrag. Of dat doormiddel van instelling etc. dit te verbeteren is. 

 

"Long Exposure NR"Off 

"Auto Review" Off

Als deze op On staan, dan kan dit voor vertraging zorgen. 

 

Als je zoekt met Google:  " Black outs during burst Sony a7 II " Dan zul je zien dat dit vrij normaal is met deze camera. Zelfde heb ik met mijn A7R III, A7R II als A7 III. 

 

Kaart snelheid kan helpen om buffer sneller te legen. Slot 1 is ondersteund UHS-II kaarten. Gemiddelde wegschrijf snelheid ligt in de buurt van 140 MB/s. (afhankelijk van gebruikte kaart) Met snellere kaart zal wegschrijven niet sneller gaan. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web