annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A6300 Focus instellingen

profile.country.NL.title
Dannys0304
Nieuw

Sony A6300 Focus instellingen

Hallo,

Ik heb sinds kort een Sony 6300, en ik gebruik deze camera vaak om aftermovie's te maken voor een discotheek.

Alleen nu zit ik steeds met eenzelfde probleem te klooien. Het lukt mij niet om alles elke keer scherp te krijgen. Wanneer ik de AF-C gebruik dan schakeld die continu over qua scherpte, waardoor ik veel shots weg kan gooien. Wanneer ik de handmatige zoom gebruik gaat het al wel stukken beter, maar heb ik alsnog niet alles scherp. Heeft er hier iemand ervaring met het filmen in een discotheek met de sony A6300 camera? zo ja, zijn er dan tips waar ik misschien iets mee kan?

Ik zou het liefst op sommige momenten het gehele beeld scherp willen hebben.

 

Danny

5 ANTWOORDEN 5
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Danny, 

 

Ik heb er zelf geen ervaring mee en ik kan me voorstellen dat wellicht niet ideaal is in een donkere discotheek maar wellicht zou je eens kunnen denken aan externe belichting?

 

Hier vind je bijvoorbeeld een overzicht met allerlei accessoires voor je A6300. 

 

Ik zat zojuist even te kijken en zie daar bijvoorbeeld de HVL-F60M of de HVL-F43M Flash en daar staat bij: "LED light for creative lighting for both still and video shooting". 

 

Het huidige assortiment accessoires is overigens hier te vinden (check wel even of ze wel of niet compatibel zijn met de A6300 mbv die accessory system chart bijvoorbeeld).

 

Groet, 

Arthur

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Alles scherp kan op meerdere manieren:

Klein diafragma gebruiken (nadeel, je hebt veel licht nodig, want je maakt een kleine opening in de lens)

Weinig mm (groothoek) en niet te dicht op je onderwerp staan (depth of field)