annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sluiter

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Sluiter

Dag,

Welke methode gebruikt de NEX-6 eigenlijk voor de sluiter?

Ik neem aan geen mechanische sluiter, maar een electronische. Waarom kan ik dan bv het geluid niet instellen? Belangrijker: wat zijn de beperkingen van de gebruikte techniek mbt bv flits-synchronisatie ed?

Waarom, waarom vertelt Sony dergelijke essentieële info niet in de handleiding?

Willem
NEX6
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Oops

Alweer alsnog gevonden.

Mechanische verticaal aflopende spleetsluiter (electronisch aangestuurd).

Flitssynchronistie tot 1/160.

Iemand enig idee van de levensduur van de sluiter (aantal clicks)?

Wat maak die sluiter dan een teringherrie .......

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Oops

Alweer alsnog gevonden.

Mechanische verticaal aflopende spleetsluiter (electronisch aangestuurd).

Flitssynchronistie tot 1/160.

Iemand enig idee van de levensduur van de sluiter (aantal clicks)?

Wat maak die sluiter dan een teringherrie .......

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik vind het net een mooi geluid produceren! Tenminste als je de front electronic shutter gebruikt...als je die afzet in het menu, dan krijg je het dubbel sluitergeluid zoals bij de originele nex 5, 3 en C3...

Officieel zijn er geen gegevens over het aantal sluiterbewegingen, maar op dpreview beweert iemand met 2 nexen 600 000 foto's te hebben genomen...ofwel 300 000 gemiddeld.

Wetende dat de A77 officieel 150 000 sluiterbewegingen kan maken... :wink:

Ik schat voor de nex camera's tussen 50-100 000 sluiterbewegingen :

Message was edited by: Portmixus

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Wel,

Ik hoor de sluiter het liefst nauwelijks (helemaal niet laat je twijfelen op je al dan niet een foto gemaakt hebt).

Ik heb inderdaad gelezen dat er objectieven zijn met een eigen centraalsluiter. Ik neem aan dat je dat bedoelt. Ik heb zo'n objectief niet (alleen Samyang 8mm, SEL 1018, SEL 50/1.8 en SEL 18200) en zie die optie dan ook niet in de menu's.

Aan de andere kant is er natuurlijk ook weinig ruime in en Nex voor geluidisolatie. Dat zou de body aanzienlijk groter maken en dat is net niet wat ik zou willen, kortom: mee leren leven dus.

Willem
NEX6
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik bedoelde de "klassieke" spleetsluiter van de nex camera's. Een spleetsluiter zijn in feite 2 gordijnen waarbij eentje moet opengaan om de belichting te starten, en na de belichting eentje om terug te sluiten.

Met nex camera's kan je kiezen of je beide gordijnen gebruikt, of enkel de laatste...Als je enkel de laatste (mechanische) sluiter gebruikt, wordt gesproken van front electronic shutter (aangezien de eerste mechanische sluiter elektronisch gebeurt.) :slight_smile:

Als je een volledig stille camera wilt (met leaf shutter oftewel centraal sluiter), dan moet je eens kijken naar de RX 1 :laughing:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training