annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Shoppen of roomen

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Shoppen of roomen

Was wel benieuwd wie er allemaal wat voor software gebruikt hier...

 

zelf heb ik de nieuwste lightroom. op advies van n vriend ooit.

soms twijfel ik of ik geen photoshop moet gaan nemen, lijkt wel of lr niet `gewaardeerd`word ofzo

..bv als ik op een beeurs ben laatste keer, een lezing over Ps, en de meeste praters hebben het vaker over Ps lijkt wel...klopt dit? 

 

wat raden jullie aan ? 

 

 

Gr, Onno

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Lightroom is voor 95% van de bewerkingen voldoende. PS gebruik ik alleen voor heel ingewikkelde dingen zoals hoofdjes verwisselen of zeer uitgebreid retoucheerwerk. Grote kracht van Lightroom is de workflow, je hebt alles bij elkaar en je kunt heel makkelijk het overzicht bewaren.
Veel professionals hebben inderdaad de combi LR en PS, ook omdat je bewerkingen in PS weer automatisch in LR terecht komen als je vanuit LR opent. 


Product- en fashion fotografen zullen vaak ook Capture One gebruiken, omdat deze een betere RAW conversie heeft en de aanpassingen in kleuren zoals huidstinten beter/makkelijker is. De workflow blijft echter een ondergeschoven kindje in C1.

 

Een poos was het juist veel LR op beurzen en bij sprekers, nu misschien weer wat meer PS. Dat zal misschien te maken hebben met de trend dat er op het moment erg veel uitgebreide bewerkingen worden gedaan door fotografen, deels ook om zich te kunnen onderscheiden. 

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

oei sorry dat ik zolaat reageer...

 

maar zoals altijd bedankt voor je reactie ! 

 

waar ik mee `zit` is dat ik fotograaf vrienden heb die shop gebruiken...

Op internet zie ik soms fotos over zo realisctisch/scherp ogend mogelijk uitziende mensen....moeilijk uit te leggen wat ik bedoel.... gewoon hele scherpe fotos...maar geen idee hoe is dat doe in LR...met name personen gaat t dan om.

 

heb jij evt wat tips?

 

gr, Onno

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Alleen software aanschaffen en dan denken dat je er mee kunt werken is niet voldoende.

Alle programma’s die ik van Adobe gebruik heb ik een boek Adobe classroom in a book deze is jammer genoeg niet voor LR te krijgen.

Trouwens zelf gebruik ik LR niet dus weet er ook niets van.

Je zou eens moeten zoeken op het net om een duidelijk te begrijpen boek over LR