annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Probleem met mijn Sony A77

profile.country.BE.title
mabouil8552
Ontdekker

Probleem met mijn Sony A77

Hey,

 

Hopelijk kan iemand mij helpen. Gisteren bij het fotograferen op een concert stelde ik vast dat mijn camera niet scherp stelde. Het is te zeggen, de camera stelde scherp maar in de zoeker bleven de beelden wazig. Als ik fotografeerde en ik gebruikte het LCD scherm dan zag ik wel de scherpgestelde beelden. Instellingen stonden juist, dus ik weet niet waar het probleem kan aan liggen. Ik vind het niet makkelijk om via het scherm te werken maar er zat niet anders op gezien het via de zoeker wazig bleef, terwijl ik zag dat de scherpstelling er was. Iemand een idee waar het probleem kan zitten? Thx

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heb je voorbeeld foto met volledige EXIF informatie. 

Bijvoorbeeld: Diafragma, Sluitertijd, ISO. 

 

Vermoed dat je uitdaging is de langzame sluitertijd. En dat zorgt voor bewegingsonscherpte. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
mabouil8552
Ontdekker

Dat is het hem juist. Diafragma 2.8, ISO 3200, en het is een zaal waar ik al tientallen keren ben gaan fotograferen. De foto's zijn OK. Het is enekel het feit dat als ik door de zoeker kijk het beel wazig blijft terwijl ik onderaan het merkteken zie dat het is scherpgesteld. Neem ik een foto  en kijk ik via het LCD scherm dat zie ik alles scherp. Het probleem is dus enkel dat het beeld dat ik zie door de zoeker wazig blijft. Héél raar, heb nog nooit meegemaakt.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Diafragma en ISO zeggen in deze weinig. Wat is de sluitertijd?. Dit is erg belangrijke factor in deze. En eventueel de AF settings

https://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/belichtingsdriehoek/

 

FF_fotografie-tips_basiskennis_belichtingsdriehoek_diafragma_sluitertijd_ISO_01

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
mabouil8552
Ontdekker

Probleem ondertussen zelf kunnen oplossen. Natuurlijk weer iets banaals. Dioptrie van de zoeker stond niet juist. Wat aan het wieltje gedraaid en alles weer ok. Dom, dom, dom....

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ik wou het net vragen.... Gebeurt heel vaak hoor, niks om je voor te schamen :wink:

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@mabouil8552

 

Zo zie je maar :wink:

 

Zelf heb ik er ook wel eens last mee, wel een leesbril (dus voor LCD beoordeling al laat ik dat tegenwoordig steeds meer achterwege onder het mom van zie later ik wel op de Mac en zag het toch goed door de zoeker :grin:) en een nog uitstekend (zee) ver-zicht! Ook eens per ongeluk aan het wieltje gezeten en maakte me direct zorgen :joy:

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en

rechts naast de zoeker zit een klein draaiwieltje; deze is om de zoeker scherp te stellen net als een bril...