annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

pffffff melkweg

profile.country.NL.title
frencis
Lid

pffffff melkweg

hi,

afgelopen nacht geprobeerd om de melkweg te fotograferen maar ik denk dat ik of op de verkeerde weg stond of de verkeerde afslag daar boven genomen heb

 

was vol goede moed de hei op getrokken (strabrechtse heide) wat in mijn idee de donkerste plek nabij geldrop is

de maan was nog niet op dus dat scheelde ook al wat licht, maar achteraf op de foto's toch inderdaad wel wat lichtvervuiling van de dorpen en steden om me heen

 

moet wel zeggen dat ik me niet helemaal op mijn gemak voelde moederziel alleen als vrouw zijnde met een hoop apperatuur midden op de donkere heide, maarja was in ieder geval van het pad of gegaan en ben midden in de verdroogde hei gaan zitten hopend dat ik niet echt zichtbaar was van af het pad

 

alles op gesteld en photopills geraad pleegt waar ongeveer de melkweg zou moeten staan en aan de slag, diverse foto's genomen op iso 1600, 2500 en 3200 allemaal met een verschillende tijd, lens op f4.0 en op 20mm

ik weet dat mijn lens niet optimaal is en misschien daarom heb ik de verkeerde afslag genomen en de melkweg gemist, maar dat is de lens die ik voorhanden heb, beetje breedhoek en een beetje lichtgevoelig

ik heb niet zoveel geld om iedere gril die ik heb na te jagen met de perfecte spullen (lens was een tamron 19-35mm af 3.5-4.5)

he 3.5 waarom heb je hem daar niet opgezet dat heb ik geprobeerd maar hij wou niet 4.0 was het laagste waarop hij wou gaan, ik had de camera (alpha 77) op stand M staan dus ik zo eigenlijk alles moeten kunnen instellen

 

maarja om een lang verhaal kort te maken ik heb de weg niet op de foto kunnen krijgen en de startrails zijn ook niet echt gelukt na mijn meining, misschien dat de bewerking niet goed is en dat ik daarom het niet te voor schijn kon toveren, ik werk overigs nog niet heel lang met lightroom

 

hier onder zijn wat resultaten van een mooie sterren hemel zonder melkweg :tongue_winking:

DSC01094.jpgDSC01086.jpgDSC01095.jpgDSC01114.jpggroetjes frencis xx 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Pe-Pe1958
Ontdekker

Hoi Frencis, misschien is de blog van Nando Harmsen interessant? nandoonline.com

Groeten, Piet

profile.country.NL.title
frencis
Lid

hi

bedankt piet, ik heb gekeken op het blog maar vooral het eerste artikel daarop doet me met de oren flapperen ik begin net met bewerken en daar gaat het over meerdere foto's apart bewerken en samen voegen en wie weet nog veel meer handelingen dat gaat me niet lukken

 

het zijn wel prachtige foto's, ik moet gewoon wat meer oefenen en een betere locatie hebben denk ik en dan zie ik wel

 

in ieder geval bedankt voor de moeite om het te lezen en feedback te geven

 

groetjes frencis

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@frencis,

 

Ken je de volgende topics al?

 

https://community.sony.nl/t5/tutorials-faqs-camera-s-camcorders/de-nachtelijke-hemel-fotograferen/ba...

 

en deze vooral, van een mede community lid en bekend "astro fotograaf" Albert Dros, op zijn website staat nog meer info

https://community.sony.nl/t5/tips-voor-foto-s-en-video-s/long-exposure-fotografie-guide/m-p/1952272#...

 

Hoop dat je hieraan wat hebt tijdens nachtjes op de hei :wink:

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
frencis
Lid

hi @Sigiphoto

 

hi bedankt voor de info heb het door gelezen en hoop binnenkort het een en ander toe te passen

goede informatie en voorbeelden bedankt @Peter_S en @albertdros

fantastische foto's op flickr albert dros ik hoop dat ik ooit zo goed ga worden :wink:

 

groetjes frencis