annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Oplossing Graag

Deem85
Nieuw

Oplossing Graag

Beste Leden,, Help Help

Ik heb een Sony Alpha 200 sinds 2 dagen heb ik een externe flitser geplaats van het merk Godox TT350s for Sony met een hotshoe coverter van het merk Pixel TF-336, maar wat het probleem nu is dat all mijn foto's nu donker/ zwart komen al ik de camera op automatisch mode heb ingesteld, zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem, mischien heb ik verkeerde instellingen ofzo graag uw reactie,...

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Vervelend dat je donkere foto's krijgt. Wellicht dat onze experts hier een oplossing voor weten, anders ga ik het even voor je navragen bij onze service.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Deem85

 

Goedemorgen, hebt u de camera ingesteld op gebruik van een externe flitser? (Draadloos)

FN knop --> Flitsfunctie---> Draadloos (WL)

Zie gebruiksaanwijzing vanaf pagina 70. (https://www.sony.nl/electronics/support/a-mount-body-dslr-a200-series/dslr-a200#manuals)

 

Fn-knop t [Flitsfunctie] t (Draadloos)
• Om vooraf een flitsertest uit te voeren, trekt u de flitser omhoog en drukt

u op de AEL-knop op de camera.

Opmerkingen

  • Schakel de draadloze-flitserfunctie uit nadat u klaar bent met het maken van draadloze-flitsopnamen. Als de ingebouwde flitser wordt gebruikt terwijl de draadloze-flitserfunctie nog ingeschakeld is, worden de opnamen onnauwkeurig door de flitser belicht.

  • Als een andere fotograaf in de buurt een draadloos flitsapparaat gebruikt en het flitslicht van zijn/haar ingebouwde flitser uw flitsapparaat doet afgaan, verandert u het kanaal van uw externe flitsapparaat. Als u het kanaal van het externe flitsapparaat wilt veranderen, raadpleegt u de gebruiksaanwijzing die erbij werd geleverd.

    De AEL-knop instellen

    Bij gebruik van de draadloze-flitsopname adviseren wij u [AEL-knop] (blz. 108) in te stellen op [AEL-vergrendel] in het menu Custom.

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @Deem85!
Uit je vraag maak ik op dat je de flitser op de camera gebruikt en niet draadloos?

Staat je camera op ADI-flits of Voorflits DDL ingesteld?

Zeker omdat je met een niet Sony flitser en converter aan de slag bent kan daar iets mis gaan.

profile.country.BE.title
gmoors
Lid

Dag @Deem85

 

Heb je al eens getracht verschillende sluitertijden te gebruiken?

Je kan sowieso geen sluitertijden boven 1/200 of 1/250e gebruiken tenzij je Godox flitser en Pixel hotshoe convertor High Speed Sync ondersteunen...

 

Ik heb eens iets soortgelijks meegemaakt met een ander merk camera en triggers van Cactus. Foto's gemaakt met een sluitertijd van 1/80e waren donker/zwart. Foto's gemaakt met 1/60e waren wel goed.

 

Een andere mogelijkheid kan zijn dat de convertor en je Godox flitser elkaar niet verstaan...

Heb je ook al eens geprobeerd de flitser in manuele stand te gebruiken? Misschien verstaat de convertor het TTL-dialect van je Godox-flitser niet waardoor er verkeerde gegevens worden uitgewisseld tussen flitser/camera.

 

Niet zeker of dit jouw probleem gaat oplossen, maar je weet maar nooit?!

 

 

mvg,

Gerd