annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwste firmware update 6.0 voor Sony A9

profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

Nieuwste firmware update 6.0 voor Sony A9

De laatste firmware update 6.0 voor de Sony A9 lukt niet op mijn Mac, omdat mijn OSX versie niet compatible is. (OSX 11.6 ipv de vereiste 12.0 t/m)

Ook op de laptop van mijn zoon, die van recentere datum is en wel aan de minimum vereiste OSX voldoet, gaat het

updaten niet goed. Camera wordt door de Updater gewoon niet herkend. Talloze pogingen gedaan: Batterij eruit, kabeltje los, kabeltje vast, batterij erin. Na zes pogingen ermee opgehouden. 

Sinds de aankoop van de A9 heb ik wel gemerkt dat het bijgeleverde micro USB kabeltje niet volledig in het daarvoor bestemde poortje van de camera past. Toch zijn alle voorgaande firmware updates prima gegaan.

Kan iemand mij op weg helpen met wat tips, die er voor zorg dragen dat de laatste firmware update wel normaal uitgevoerd kan worden? 

Alvast dank voor jullie moeite.

 

Groet,

 

Winkie56

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

@sigi,

 

Nu drie verschillende (Sony) Micro USB kabels geprobeerd. Geen connectie en een slechte passing. Ik ga met Sony contact zoeken en vragen of zij een alternatief weten / hebben. een 4de Sony USB kabel kopen en tegen hetzelfde probleem aanlopen, is geen oplossing.

 

Omtrent mijn Mac Pro: Het verhaal over de veiligheidseisen begrijp ik helemaal. Het is zelfs zo dat ik nu genoodzaakt ben om een hele dure upgrade uit te laten voeren, om softwarematig verder te kunnen. Het is niet anders.

 

In ieder geval dank voor je reactie,

 

Met vriendelijke groet,

 

EYEcatchImagestoo

 

 

profile.country.BE.title
Beer191254
Lid

Heeft er iemand van de familie of vrienden geen computer met windows 7 tot 10 op ? Dan kun je toch daar even gebruik van maken en de update downloaden en installeren.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@eyecatchimagestoo 

 

Nog even een nabrander, uit de omschrijving van de update;

  • Stroombron voor de camera
    Een volledig opgeladen NP-FW50-batterij of de AC-PW20-netadapter (afzonderlijk verkrijgbaar).
    Opmerking: De update kan alleen worden uitgevoerd indien het batterijniveau
     
    (drie streepjes) of hoger is. U kunt het beste een volledig opgeladen batterij gebruiken. Maak de verticale handgreep los voordat u systeemsoftware bijwerkt.
  • Bij uw camera meegeleverde USB-kabel
    Opmerking: De functionaliteit van de update wordt niet gegarandeerd met een andere USB-kabel.

 

maar ik ga ervan uit dat de batterij gecheckt is op laadstatus.

Zo ja, dan inderdaad de USB poort van de cameralaten checken door een Sony dealer.

 

Succes, grt

Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

@Sigiphoto,

 

Alles is volgens het "boekje" gedaan. Volle batterij etc etc. Jouw tip ga ik opvolgen: even langs Kamera Express voor een check van de Micro USB poort en eventueel een nieuw kabeltje kopen.

Bedankt voor zover.

 

Groet,

 

EYEcatchImagestoo

profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

@Beer191254 

 

Dat is inderdaad een optie. Ik ga informeren of iemand in mijn directe omgeving een Windows Computer heeft. 

 

Vr. groet,

 

EYEcatchImagestoo

 

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Denk dat jullie er allemaal naast zitten.

 

Ik heb vanmiddag probleemloos de nieuwe software op m 'n A9 kunnen downloaden.

Kabels zijn het naar mijn idee niet. Ook ik heb een gammel zittende bevestiging.

*

Ik kreeg een mail, met daarin de link om te kunnen downloaden.

Maar ook vanuit een andere plaats, waarvan je wilt downloaden gaat dat prima.

Er is iets veranderd, in de updater, waardoor die nauwelijks opvalt.

*

Geef eerst in, dat je wilt downloaden. Dan moet je doorscrollen tot voorbij de voorwaarden.

Daar had naar mijn idee moeten staan akkoord met voorwaarden, maar er staat nogmaals downloaden.

Als je die overslaat werkt het niet.

 

*

En dan komt het:

Er staat links onder op je beeldscherm van de computer, een heel klein balkje, met "updater".

Daarin zie je een wieltje draaien, dat aangeeft dat de update loopt.

 

Klik op dat bakje, en de updater komt in beeld.

 

De rest is als vanouds.

 

Succes.

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Top @Tjardi , mooi dat je update goed gegaan is en je ervaring hier deelt!

Geniet van de extra functionaliteit 👍

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

Is jouw beschrijving gedaan vanuit de optiek van een Windows computer of een Mac? Want wat jij beschrijft kan ik

niet zien. 

Krijg nog steeds verbindingsproblemen met de computer (complete systeem update naar Mac Pro 5,1 en OSX High Sierra). Camera wordt nog steeds niet herkend. 

Goed dat het jou wel gelukt is. Mijn enige hoop is dat een Windows computer wel de update kan uitvoeren.

Groet,

 

EYEcatchImagestoo

 

 

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Ik heb de download gepleegd via windows.

En dat ging zoals gezegd, prima.

 

Alleen, voor je in de gaten hebt, dat je op dat stomme, zeer kleine venstertje moet klikken ......

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@eyecatchimagestoo 

 

Heeft KE je niet kunnen helpen dan? (Check camera op USB verbinding zoals je eerder aangaf)

Ging ervan uit dat ze dan ook wel even de update zouden uitvoeren tijdens een bakkie 😉

 

Nog even vraagje; als je de camera via USB met je Mac verbonden hebt, ziet Finder van de Mac dan wel je camera? (als usb station) zie afbeelding van mijn finder met aangesloten A7iii

IMG_0659.jpg

 

En staat de USB verbinding van je camera op "massaopslag"?

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en