annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Nieuwe camera

profile.country.NL.title
Koendew
Ontdekker

Nieuwe camera

Hallo,

 

Mijn naam is Koen de Wit en ben 18 jaar, al een tijdje ben ik erg geintreseerd in foto's maken!

Nu doe ik het nog met de camera van mijn zus en gaat het er oed van af! ik begin steeds meer te leren over de functies van een camera.

 

Nu wil ik natuurlijk niet altijd met de camera van mijn zus blijven fotograferen dus ben ik op zoek naar een eigen/nieuwe camera voor de beginner! zouden jullie mij daar in kunnen helpen!

mijn richtprijs is ongeveer 800 euro!

 

Met vriendelijke groet,

 

Koen de Wit

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.BE.title
Rozenlaan8
Lid

He' Koen , het is niet altijd makkelijk om raad te geven welk type toestel het best bij jou (voor het ogenblik past):wink: Wat je zeker moet laten weten,met welk toestel (type-merk-dus je zus haar toestel )en vooral wat fotografeer je liefst, natuur,mensen, wolken ,voorwerpen enz......Met deze bijkomende info zijn er zeker forum leden die je in de goede richting kunnen helpen. Groetjes en  nog veel plezier in  de fotografie .

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Hallo Koen,

 

Als je voor een Sony wilt gaan met het geld wat je beschikbaar hebt zou ik de Sony A6000 nemen.

De camera is uit 2014 en nog steeds een die je op YouTube nog steeds voorbij ziet komen.

Het is niet alleen een goede camera voor het geld (tussen de 550 en 650 euro) maar een van de betere.

Je hebt ook de A6300 en de A6500 buiten een paar functies extra is het dezelfde camera alleen de prijs is voor wat je extra krijgt niet in verhouding tot de camera.

De Sony A6000 met de kit lens is als je pas begint een mooie combinatie, zelf gebruik ik lenzen van Sigma de Art prime lenzen naast de kit lens.

Nadeel van Sony zeker als je jong bent en je geen geldboompje in de tuin hebt staan zijn de lenzen deze zijn naar mijn mening veel te duur in verhouding met andere merken.  

profile.country.NL.title
Koendew
Ontdekker

Hoi Rozenlaan8,

 

Op dit moment schiet ik met een Canon eos 1000D.

Ik fotografeer het liefst natuur,sport en mensen!

Graag wil ik wel richting een spiegelreflex.

 

Met vriendelijke groet,

 

Koen de Wit

profile.country.NL.title
Koendew
Ontdekker

Hoi Martinh123,

 

Bedankt voor je bericht, heb ook al naar dit toestel gekeken maar wil liever richting de spiegel reflex.

En om dat geldboompje gaat het niet ***** want werk al fulltime en als je kwaliteit wil moet je wel wat uitgeven :wink:

 

Met vriendelijke groet,

 

Koen de Wit

profile.country.NL.title
Annemarijs
Ontdekker

Ik heb zelf ook deze camera en ik ben er erg tevreden over :smiley:

profile.country.NL.title
Annemarijs
Ontdekker

Sorry, ik bedoelde dus de Sony 6000a. Een stuk lichter en sneller dan de spiegelreflex. Heel goede, scherpe foto's, zelfs met de bijgeleverde standaardlenzen. In een later stadium wanneer er weer een opleving is in de huishoudelijke economie, ga ik denk de telezoom van Zeiss aanschaffen.


Annemarijs schreef:

Ik heb zelf ook deze camera en ik ben er erg tevreden over :smiley: