annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

NFC functie op A6000

profile.country.NL.title
plantenga
Ontdekker

NFC functie op A6000

Op mijn A6000 heeft het programma waarmee een mobiele telefoon de camera kan bedienen nog PlayMemories Camera Apps maar op mijn mobieltje (een Sony XQ-AU52) staat inmiddels de IEM app.

Ik probeer camera en mobieltje met NFC te  verbinden maar dat wil niet lukken: NFC staat natuurlijk aan op het mobieltje, ik selecteer PlayMemories Camera apps. en ik breng beide dicht bijelkaar. Er gebeurt niets....

Wat doe ik fout of wat kan de oorzaak zijn?

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Timme1980
Nieuw

Mss vind je hier iets maar denk dat je dit al hebt doorlopen https://www.sony.be/nl/electronics/support/articles/00048949

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Soms moet je niet vasthouden aan 1 oplossing. Je kunt ook kiezen voor verbinden met QR code of met behulp van het SSID/wachtwoord van de camera.

Is de verbinding eenmaal tot stand gebracht dan gaat het alle volgende keren vanzelf.Screenshot_20230409-112823.png

 

Als je camera geen QR code laat zien, dan raad ik je aan eerst eens op https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/ te kijken.

Kies bij SELECTEREN - Alle applicaties voor je A6000

Playmemoriescameraapps.jpg

Je kunt een aantal gratis applicaties installeren in je camera.

Kies je voor Intelligente Afstandsbediening (gratis) dan heb je veel meer mogelijkheden voor het op afstand bedienen van je camera, maar is ook de QR code op je camera geïnstaleerd.

 

Het is allemaal even uitzoeken, maar als het je lukt zal je nog blijer zijn met je mooie A6000!

 

Kom je er niet uit, meld je dan gerust weer.

 

PS. De extra camera apps bieden ook functies als meervoudig belichten, iets wat de nieuwste Sony camera niet kennen.

Dat moet je tegenwoordig doen met bijvoorbeeld Lightroom.

Ook lenscompensatie voor het rechtzetten van 'omvallende' gebouwen kan je inbouwen in je camera.

 

profile.country.NL.title
plantenga
Ontdekker

Dank voor jullie reacties - er gaat inderdaad een wereld van extra apps voor mij open.

1) Maar eerst nog even naar IEM en de afstandsbediening. Ik heb nu de link tussen camera en de smartphone aan de praat (IEM versie 7.7.2, dat is toch de meest moderne?), maar drukken op de ontspanknop (cirkeltje) op de smartphone geeft aan "Could not shoot".

Ik zie wel het Live View beeld op de mobiel, maar zie verder ook geen bedieningsinstellingen voor diafragma, ISO enz. IEM lijkt mij nogal beperkt in functionaliteit (?).

 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Leuk @plantenga dat je de eerste hindernis overwonnen hebt.

Het ontbreekt zowel je camera als de app niet aan functionaliteit.

 

Het kan aan 2 dingen liggen.

1) je hebt de intelligente afstandsbediening nog niet geïnstalleerd op je camera.

2) je camera staat op auto.

ad 1 ) sluit je camera aan op de pc met het oplaadsnoertje, open PlayMemories Camera Apps, een applicatiedownloaddienst voor camera’s en download de intelligente afstandsbediening.

ad 2) draai de keuzeknop op de camera van auto naar M(anual) en je hebt keuzemogelijkheden te over.

 

Aarzel niet om verder te vragen.

 

TIP: Als je veel meer plezier aan het fotograferen wilt hebben kijk dan Carl Reader (hij is een beetje sloom maar je leert er veel van) voor de instellingen van je camera en neem de tijd om wat te leren van Nigel Danson.

Alle Sony camera's hebben ongeveer dezelfde instellingen, jouw A6000 heeft veel meer mogelijkheden dan de HX400V.