annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Manueel Focus - Scherpstelvergroting Sony A7R4

OPGELOST
profile.country.NL.title
Esvleut
Lid

Manueel Focus - Scherpstelvergroting Sony A7R4

Beste Community,

 

Ik fotografeer sinds kort met een Sony a7r4. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om bij Manueel Focus er zelf voor te kiezen of ik wel of niet het scherpstelgebied wens te vergroten. Dit gebeurt nu automatisch en kan soms lastig zijn. 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Esvleut 

 

Ja dat kan zeker! Ik heb deze zelf over het algemeen ook uitstaan en gebruik de scherpstelvergroting alleen als ik daar behoefte aan heb. 

 

Ik heb niet precies die camera maar bij mij zit het onder camera 1 in het menu blad 13 van 14. MF assist. Die moet dan op 'off'  in hetzelfde tabje vind je de 'scherpstelvergroting' . Je kun deze toewijzen aan een knop. Of als je het vaak nodig hebt, toevoegen aan het FN menu. (camera 2: Eigen instellingen, knop toewijzen of Fn menu)

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Een paar opties:

- doe een camera reset zodat de instellingen weer teruggezet worden naar de fabrieksinstellingen.

- lees wat er over staat in de handleiding.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je kunt deze functionaliteit toewijzen aan één van de programmeerbare knoppen. 

Ga in je menu naar " Custom Key" en kies de knop die je wilt aanpassen en geef deze de functie "Focus Magnifier" Andere optie die ik zelf ook prettig vind om toe te wijzen aan een knop is "Peaking Level" 

 

Zoals @Strampke aangeeft zie handleiding voor meer uitleg/informatie 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Esvleut 

 

Ja dat kan zeker! Ik heb deze zelf over het algemeen ook uitstaan en gebruik de scherpstelvergroting alleen als ik daar behoefte aan heb. 

 

Ik heb niet precies die camera maar bij mij zit het onder camera 1 in het menu blad 13 van 14. MF assist. Die moet dan op 'off'  in hetzelfde tabje vind je de 'scherpstelvergroting' . Je kun deze toewijzen aan een knop. Of als je het vaak nodig hebt, toevoegen aan het FN menu. (camera 2: Eigen instellingen, knop toewijzen of Fn menu)

profile.country.NL.title
Esvleut
Lid

Hoi Amfion,

 

Dat is inderdaad de oplossing! 

Bij de A7R4 staat MF assist bij camera 1 pagina 14.

 

Dank je wel, nu kan ik er zelf voor kiezen of ik de scherpstelvergroting wil gebruiken of niet.

 

Groet,

Esther

profile.country.NL.title
Esvleut
Lid

Hoi Strampke,

 

Het is opgelost. Door MF assist aan of uitzetten, kan ik zelf kiezen of ik de schepstelvergroting wil gebruiken of niet. .

 

Dank je wel voor het meedenken!

 

Groet,

Esther

profile.country.NL.title
Esvleut
Lid

Hoi,

Dank je voor je tips. Het is inmiddels opgelost. Door de MF assist aan- of uitzetten, kan ik zelf kiezen of ik de schepstelvergroting wil gebruiken of niet. .

 

Dank je wel voor het meedenken!

 

Groet,

Esther