annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

macOS Big Sur en Sony?

profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

macOS Big Sur en Sony?

Goedendag,

Ik werk op een 2019 iMac 27".

Afgelopen week is macOS Big Sur beschikbaar gekomen.

Brian Smith (Sony Ambassador), waarschuwt op zijn website...nog niet downloaden...voor de zekerheid. 

Ik ben van plan, om nog zeker een paar maanden te wachten, maar is er iemand die Big Sur al wel gebruikt i.c.m. Sony camera?

Naast Sony A7RIV gebruik ik:

DXO PL4 / Affinity Photo (zeker wel geschikt voor Big Sur) /Imaging Edge Desktop (tethering) /Luminar 4 / Canon Prograf 1000 printer / i1Profiler (scherm calibratie) / Sigma Photo pro 6 .

Interessant om te weten, of iemand Big Sur al gebruikt en wat dan ervaringen zijn (geldt ook voor software zoals hierboven genoemd).

Bedankt voor de moeite!

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Draai vanaf begin de developer releases. En dat werkt prima, maar waar Brain waarschijnlijk naar verwijst is de firmware updates. Deze zijn nog niet uit te voeren vanaf deze versie. 

 

Voor software van Canon etc. Kun je beste terecht op de website van de fabrikant 😉

RAW bestanden van de diverse camera’s ontwikkelen met Lightroom als Capture One werkt prima. Hier geen problemen ervaren met de Xrite software.

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Mujanast
Lid

Bedankt voor de informatie! Voorlopig houd ik het maar even bij Catalina. Werkt goed en ben niet bekend/ vertrouwd met developer releases. Ik bedoel de algemene beschikbaarheid van Big Sur, sinds afgelopen donderdag. Een software update van Catalina naar Big Sur dus.

Goed om te lezen, dat Lightroom en Capture One blijkbaar werken (hoewel ik niet zeker ben over de tethering mogelijkheid van C1 onder Big Sur). Helaas gebruik ik geen van beide.

Xrite zonder problemen is perfect.