annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

LA-EA4 adapter en 70-300G SSM lens praten niet met elkaar . . .

profile.country.NL.title
ESidriver
Lid

LA-EA4 adapter en 70-300G SSM lens praten niet met elkaar . . .

Beste Sony Alpha liefhebbers,

 

Ik loop tegen een klein probleempje aan met mijn nieuwe Sony A7. 

 

Als fanatiek Sony gebruiker (A77 en A900) heb ik in de loop van de jaren een mooie A-mount lenzenverzameling opgebouwd en die wil ik graag gaan gebruiken op de nieuwe camera. 

 

Ik heb gisteren een tweedehands LA-EA4 adapter op de kop getikt en voor 90% van mijn lenzen werkt hij perfect. Alle SAM lenzen doen het prima en zelfs mijn oude Minolta glas werkt op de A7. Een lens wordt helaas niet herkend door de adapter: mijn SAL70300G. Nu is dat net een van de lenzen die ik graag wil gebruiken op de A7 . . . balen dus.  Wanneer ik de lens aansluit blijft het LCD eerst even zwart en daarna komt de informatie/beeld terug maar wordt de lens niet herkend en schakelt de camera over op handmatige instellingen.  

 

De A7 draait op de laatste 2.0 firmware en de contacten zijn prima. Ik heb al opnieuw opgestart en de AF/M knop op de lens heen weer geklikt. Op de A900 werkt de lens overigens zonder problemen. 

 

Iemand een idee? 

 

Leuke combi trouwens de A7 en de A900 . . . nu nog op zoek naar een tweedehands A6000 🙂

Tags (3)
22 ANTWOORDEN 22
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum!

 

Dat is absoluut niet normaal, zou moeten werken zonder enig probleem!

Ik zal morgen eens zoeken naar een oplossing, weet niet of ik er eentje ga vinden...echt vreemd!

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Kan je even uitweiden over wat je verstaat onder "handmatige instellingen"?

Zie je bijvoorbeeld het F-getal wel verschijnen? Als je inzoomt, wijzigen dan de F-waarden?

 

Is het enkel AF dat niet werkt? (m.a.w. kan je wel een foto nemen?)

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik vind enkel positieve berichtgevingen omtrent deze combinatie.

Voorlopig is het dus een vreemde puzzel...!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
ESidriver
Lid

Bij alle andere lenzen bevestig je de lens en geeft de camera direct een signaal van het F-getal en de gekozen AF-modus.

 

Bij de G-lens gebeurt er eerst een 30 seconden helemaal niets en blijft het LCD scherm zwart.  Vervolgens komt het scherm terug en staan de instellingen op handmatig scherpstellen en ontbreekt het f-getal (scherm geeft - - aan). Wanneer je in het functiemenu vervolgens probeert om het scherpstellen aan te passen komt er een melding dat de lens niet goed is bevestigd. Het lijkt er dus op dat hij niet goed contact maakt.

 

Ik heb ook even mijn Tamron 70-200 F2.8 geprobeerd en die werkt ook niet. Zou er ergens een connectie los zitten omdat hij het blijkbaar alleen bij grotere lenzen doet?

 

Ik ga maar eens langs de speciaalzaak om een andere adapter of andere G-lens te proberen. Kan ik op zo'n manier het een en ander uitsluiten.

 

Wordt vervolgd !  

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Inderdaad dat is het beste!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welke versie van de 70-300SSM is het trouwens?

En welke versie van de Tamron 70-200? 

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
ESidriver
Lid

De eerste versie van de G-lens en de Tamron is de macro versie zonder AF-motor.

 

Bedankt voor het meedenken trouwens !

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Kan je (niet bij de Tamron) eens proberen de lens "stevig" tegen de camera (met de adapter ertussen) te drukken en te kijken of er wel F-getallen verschijnen? Kwestie van identificeren of het iets mechanisch is of niet. :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
anserva93
Lid

Wat enorm vervelend zeg! Ik heb een 4 adapter geprobeerd op een A7ii en op een NEX-6 met de eerste versie 70-300 en werkt super! Ik hoop dat je gauw een oplossing vindt.