annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging edge

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Imaging edge

De Play memories mobile app is veranderd naar Imaging Edge. Alleen het uiterlijk is volgens mij veranderd. Er kan nog steeds geen focus punt met de telefoon gezet worden, dus het blijft vrij nutteloos. De bluetooth verbinding voor plaatsbepaling lijkt me wat stabieler geworden. Wat zijn jullie ervaringen? 

Kees

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Sigiphoto  schreef:

@lescatalpas 

 

je schrijft terecht "De interval shooting komt via de a.s. firmware update" , zo staat het ook in het plaatje.

Waar het mij om ging is dat alle functies van "de oude" Play memories kennelijk nu ook voor de iii series beschikbaar komen, dus dat Sony geluisterd heeft naar de gebruikers en de oude aps zoals eerder benoemd (ook touchless shutter? 😊, die gebruik ik nogal eens) weer beschikbaar zijn/komen. En dat is toch een goed bericht? 

(ik laat me eventueel mgraag corrigeren door anderen die een dieper gaande kennis van het ppt plaatje hebben)

Jou wens van focussen via de Smartphone is dan niet vervuld, maar vele andere wensen van andere gebruikers wel!👌

 

grt, Sigi

 


Er is hier denk ik sprake van een spraakverwarring hoor. Play memories wat op de A7ii zat is wat anders dan play memories mobile. Vermoedelijk heet daarom play memories mobile nu Imaging edge  mobile. En nee, functies als de touchless shutter release en al die andere gadgets die op de camera geinstalleerd waren, komen niet terug. Is wel jammer, want voor sommige van die apps had ik betaald! 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

"Er is hier denk ik sprake van een spraakverwarring hoor."....

 

Je hebt gelijk, even door elkaar gehusseld😉

 

grt, Sigi

 

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Ik zie toch niet echt een verbetering wat betreft de BT-functie voor GPS coordinaten.

BT connectie valt nog steeds weg, en komt enkel terug door mijn telefoon even wakker te maken.

 

Combinatie: Nokia6 (Android9) & A7Riii

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Sinds de imaging edge app heb ik dit probleem nog niet gehad, met playmemories app had ik dit ook constant, en ook alleen de telefoon opnieuw verbinden (bluetooth uit / aan) loste het probleem op. Ik gebruik een sony xperia met android 8.  Misschien moeten de Sony ingenieurs hier eens meer aandacht aan besteden. 

gr. Kees

profile.country.BE.title
Fireblader
Lid

Op mijn Xperia Z2 was het ook zo. BT af en terug aan en ik kon weer even verder.

Mijn vrouw had toen een Z3 compact en daar werkte het wel steeds correct.

 

Nu onder stock Android9 werkt het weer niet meer.

Snap niet dat Sony dit niet beter onder controle krijgt.

profile.country.NL.title
JeBe66
Lid

Ik mis ook de focus instellen via het scherm in de app. Sinds kort overgestapt van Canon naar Sony.  Ik maakte hier bij Canon veel gebruik van en mis het nu echt. Was ook wel verbaast dat Sony deze optie niet heeft.