annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging edge mobile (7.5.1) vind de A7R3 A (1.0) na opstart.

profile.country.BE.title
Johan_Goubert
Nieuw

Imaging edge mobile (7.5.1) vind de A7R3 A (1.0) na opstart.

Hallo, 

 

Ik kan perfect een verbinding opzetten met de A7R3 A via wifi en met behulp van de QR code. Echter wanneer de camera en/of de applicatie I.M.E. uitgezet worden, wordt er bij een volgende gelegenheid geen verbinding tot stand gebracht : 'geen apparaten gevonden' . 

 

Pas wanneer ik  de procedure 'nieuwe camera verbinden met behulp van QR code' opnieuw doorloop wordt de verbinding gemaakt en werkt de remote controle opnieuw. 

 Ik denk niet dat het de bedoeling kan zijn dat je bij  ieder gebruik  opnieuw de verbinding moet opzetten.?

 

Kan iemand mij enig advies geven ? 

 

In kader van wat testen die ik gedaan heb werden de camera en  nw settings  naar fabrieksinstellingen teruggezet: alles staat default , behalve ctrl/w smartphone - deze staat 'on' 

* MIUI global 12.5.4   / android 11RKQ1.200826.002 

 

mvg, 

 

Johan. 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Mijn ervaring is dat de NFC niet altijd werkt.

Volgorde: naar smartphone verzenden -> keuze wat je wilt verzenden -> camera zet WiFi hotspot op.

Nu zou NFC de verbinding tot stand moeten brengen. Dat lukt geregeld niet.

Open de Imaging Edge Mobile app.

In het beeld staat je camera model en ernaast start.

Klik op start en het werkt.

 

- Is je A7R3 opgeslagen in de app?

 

Voor Remote Control werkt het precies zo.

Start Remote Control op de camera. Dan verschijnt het beeld met de QR code. Mooi laten voor wat het is.

Probeer op dat moment NFC.

Lukt dat niet ga dan voor zeker en open Imaging Edge Mobile.

Open de app, toets op start naast je cameramodel en Remote Control start.

 

 

PS

Het beeld met de QR code verschijnt iedere keer, maar alleen als je voor de eerste keer wilt koppelen maak je er gebruik van.

profile.country.BE.title
Johan_Goubert
Nieuw

Strampke, Bedankt voor de info. 

Als ik jou weg volg gaat de wifi aan, maar ik kwam terug uit  bij die QR code. 

 

Nu na wat beter gekeken te hebben is de oplossing eigenlijk het knopje ' Altijd verbonden'. (Staat onder Netwerk1, bedien.via smartph. ) . Als dit 'aan' staat, start de wifi op als je de camera aanzet en kan je probleemloos connecteren met de Imaging Edge Mobile applicatie. Je krijgt wel de boodschap dat het stroomverbruik iets verhoogd. Maar dat neem ik er graag bij. 

Met vriendelijke groeten, 

Johan. 

 

ps: Ik zou NFC en Wifi niet mengen. Voor zoveel ik er van afweet zijn dit twee verschillende protocollen om een draadloze verbinding tot stand te brengen. 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

NFC maakt beide partijen wakker waarna een WiFi verbinding tot stand gebracht wordt.