annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ILCA-68 : AF werkt niet

OPGELOST
Gerrit_O
Ontdekker

ILCA-68 : AF werkt niet

Al jaren gebruik ik een SLT A55 met een SIGMA 70-200mm 1:2.8 APO DG HSM objectief. Ik maak daar regelmatig foto's mee bij voetbal en hockey wedstrijden. Dit gaat vrij goed, zonder problemen, AF werkt vrij snel.

Vandaag een ILCA-68 aangeschaft. Met een 28-75mm objectief werkt deze perfect, maar met bovengenoemde 70-200mm objectief stelt de camera niet scherp. (Met praktisch dezelfde instellingen als op A55, spot focus)

(Heel af en toe en heel langzaam probeert de camera soms scherp te stellen, maar het lijkt nergens op in vergelijking met a55).

 

Is dit een herkenbaar probleem?

Misschien ergens een vinkje uitzetten voor dit soort grotere lenzen?

 

Bedankt

Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Gerrit_O
Ontdekker

Na een telefonische afspraak gisteren langs Sigma in Houten geweest. Gelukkig was mijn lens het type met Optische Stabilisatie, deze kan ge-update worden.

Binnen een kwartier was de firmware van mijn lens ge-update. En helemaal gratis, gewoon service.

De lens werkt nu prima op mijn a68 :slight_smile:

Van het weekend weer plaatjes schieten :thumbsup:

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

De 70-200 is van Minolta? 

 

Gerrit_O
Ontdekker

Nee, de lens is van SIGMA.

Deze bevalt op mijn SLT-A55 overigens prima.

Ik ben met de camera terug geweest naar de verkoper (mediamarkt). Daar hebben we de lens ook op een ander toestel geprobeerd, zonder beter resultaat. De verkoper wees mij er op dat mogelijk de firmware van de lens ge-upgrade moet worden. Na contact met Sigma lijkt dit best eens zo te kunnen zijn. Maar ja, eerst zien dan geloven.

 

Morgen ga ik een afspraak maken bij Sigma en maar hopen dat een upgrade werkt.:smileyhappy:

Ik zal wel posten hoe het afgelopen is.

 

 

ant0nett3
Ontdekker

Lens-updates kunnen inderdaad nodig zijn bij nieuwere toestellen. Hopelijk werkt het daarna weer naar behoren! Hoor graag hoe het afloopt!

 

Gerrit_O
Ontdekker

Na een telefonische afspraak gisteren langs Sigma in Houten geweest. Gelukkig was mijn lens het type met Optische Stabilisatie, deze kan ge-update worden.

Binnen een kwartier was de firmware van mijn lens ge-update. En helemaal gratis, gewoon service.

De lens werkt nu prima op mijn a68 :slight_smile:

Van het weekend weer plaatjes schieten :thumbsup:

 

ant0nett3
Ontdekker

Top! Fijn dat de lens nu weer helemaal goed werkt!

En bedankt voor het delen hier, zo kunnen anderen ook veel plezier hebben van deze informatie!:smileythumbsup:

Veel plezier met je nieuwe combi! En post gerust wat foto's hier in onze gallery!

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Goed dat het is opgelost! Ik wou een week geleden het antwoord hierop geven, maar kon niet inloggen :wink:

 

Heb hetzelfde meegemaakt en er was door Sigma ook een service-melding geweest toen SLT-camera's op de markt kwamen. Kosteloze update! Het was zelfs geen garantie als het wel werkte op de ene SLT-camera, dat het zou werken op een ander. In het begin kwamen ze zelfs met etiketten uit die ze op de dozen kleefden als het wel A55 en A77 compatibel was. 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training