annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ik zou wel eens willen weten ..... Neen, hoe hoog die bergen zijn, weet ik al. Iets volledig anders.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Ik zou wel eens willen weten ..... Neen, hoe hoog die bergen zijn, weet ik al. Iets volledig anders.

verwijderd

 

15 ANTWOORDEN 15
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Kijk er zijn twee lenzen waar ik best trek in zou hebben maar die ik niet heb gekocht vanwege de vele kwaliteits problemen: de 16-70/f4 en de 10-18/f4. Ik vind duizend euro wat veel maar daar kan ik me wel overheen zetten mits de lenzen onberispelijk zijn.

 

Echter, het is een complete gok of je een goede krijgt of niet. Op een Sony stand heb ik een 16-70/f4 geleend en ik was niet echt onder de indruk van de scherpte. Zeker beter dan mijn Sony 18-200 maar niet zoveel beter dat ik daar 900€ voor over heb. Ik heb echter ook een 16-50/2,8 a-mount lens en die is echt heel scherp met een adapter en die was destijds een stuk goedkoper. Ik gebruik die nog wel eens met de LA-AE3 adapter. 

 

Ik zat destijds te twijfelen tussen de Samyang 12/f2 en de Sony 10-18/f2 die een kennis van mij had.

De Sony is zonder meer veel flexibeler omdat ik die veel beter voor video kan gebruiken en hij is wat wijder. De Samyang is nauwelijks zonder statief voor video te gebruiken (geen ois in de a6300). Ik heb de Samyang vergeleken met de Sony lens van een kennis maar naast de veel grotere lichtsterkte, vond ik de Samyang echt veel scherper. En hij kostte zowat niks. Handmatig scherpstellen is niet mijn hobby maar het is met een ultrawide zeker te doen. Daarbij is de lichtsterkte van f2 vaak erg prettig in kerken en dergelijke.

 

Ik ga niet zeggen dat deze twee lenzen slecht zijn, dat zijn ze zeker niet. Ik vind echter de prijs/kwaliteitsverhouding zeer matig. Ze presteren niet voor het bedrag dat ze kosten, zeker niet voor een F4 lens. En, ik verwacht dat als je een lens koopt van deze prijsklasse, dan hij gewoon goed is en dat het geen gok is of je een goede, matige of ronduit slechte krijgt. Het is ronduit belachelijk dat er zoveel qc problemen zijn.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Sigma is wel de grote verbeteraar van de laatste vier jaar. Voorheen was het een fabrikant van goedkope en niet al te beste alternatieve, maar ondertussen maakt het lenzen van geweldige kwaliteit voor een scherpe prijs.

Hoe werkt echter de c-af want bij de ene sigma lens die ik heb, de 19/2,8 werkt dat alleen in het centrum van de lens.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Hallo.....

 

ik heb het hele onderwerp gelezen, ik zit ook op een aantal andere forums wat niks met foto materiaal te maken heeft...wat je overal vaak ziet zijn mensen die lid worden 1 vraag stellen en met de noorderzon vertrokken zij...zelf vind ik dat ook heel jammer...maargoed dat heb je zelf al aangegeven haha.

 

als ik naar mezelf kijk, als ik dat mag zeggen, ben ik gek op dit forum, ben geen eendagsvlieg maar heb niet `heel`veel vragen...ik lees ontzettend veel theorie over fotografie ed, en vaak plaats plaats ik iets terwijl ik ook wel dingen kan googlen...ik weet het. maar graag wil ik hier blijven omdat ik het altijd bijzonder vind om een leuk forum te hebben/houden!. Ik ben misschien wat jonger-maar dat is een gokje-:smile: maar soms ben ik wat onzeker omdat ik geen E mount heb....maar uiteraard weet ik dat ik er wel bij hoor!

 

Ik ken mn camera met mn ogen dicht om VEEL in te stellen, maar weet natuurlijk lang niet alles.dus...voor mij is het goud waard als ik dan voor mezelf mag spreken !

 

gr, Onno