annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

het programma remote

profile.country.NL.title
fredkok72
Ontdekker

het programma remote

Naast remote camera control hebben we sinds enkele maanden ook het programma remote voor thetering. Toevallig stuitte ik op programma Qdslr dashboard en daarmee kan je zelfs draadloos theteren.

Is zoiets ook in het programma remote te realiseren. Het was altijd jammet dat thetering via Lightroom op met een Sony heel lastig is. Als de applicatie Remote echter ook draadloos kan werken, dan is de achterstand in één keer omgezet in een voorsprong.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Wil je Tethering gebruiken met RAW files in een studio omgeving. Dan is mijn persoonlijke voorkeur bekabeld. Gebruik zelf de a7r3 en a7r2 en met bestanden van +/- 42MB en +/- 85MB met uncompressed. Is draadloos inladen van RAW foto's te langzaam om fatsoenlijk te kunnen werken. Dit is voor mij dan ook de reden dat ik niet zo'n fan ben van draadloos Tethering. 

 

Software die Tethering ondersteund voor de Sony a7 serie is bijvoorbeeld Capture One Pro. Lightroom is niet geschikt voor Tethering voor de meeste Sony camera’s. Wel kun je voor Lightroom een folder instellen en Lightroom daar in laten kijken en zo de RAW foto’s inladen.  

 

Wil je enkel je camera kunnen bedienen/triggeren en JPEG foto's bekijken op je mobiele device. Dan is de PlayMemories weer geschikt. En Capture One heeft als goed is Capture Pilot. 

 

Kennis heeft Qdslr dashboard gebruikt. Hij is uiteindelijk weer terug gegaan naar Capute One Pro en bekabeld met Tethertools. Dit vond hij prettiger werken. Zelf geen ervaring Qdslr dashboard.

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web