annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Flitser gebruiken

profile.country.NL.title
Henk-2468
Ontdekker

Flitser gebruiken

Dag mensen , ik bezit een sony A9 en heb daarbij een flitsset de Godox V1 plus een trigger de godox Xpro gekocht .

Mijn wens is dat ik zoveel mogelijk foto,s per seconde kan maken met de flitsset  , maar krijg het niet echt voor elkaar.

Ik heb tot nu toe alleen de 200-600mm lens en heb op 200mm f5.6 geprobeerd om vogels die aan komen vliegen op een punt waarop ik van te voren heb scherp gesteld zoveel mogelijk fps te maken , ik denk dat ik hooguit 3 fps maak.

Ik stel de flitser in op H.S.S. en de sterkte van het licht zet ik zo laag mogelijk , Sluitertijd van de camera zet ik op 1/3200 ste , ik weet niet meer of er nog meer opties zijn om meer fps te maken.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik die graag

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @Henk-2468,

 

Bedankt voor je bericht. 

 

Wij vermoeden dat de trigger set de vertragende factor is. 

Dit zou je kunnen testen door te kijken wat er gebeurd wanneer de flitser direct op de camera wordt gemonteerd.

Wanneer dan het aantal foto’s wel hoger uitvalt, dan weet je dat het aan de trigger set ligt. 

 

Als je de maximale snelheid wilt behalen dan kun je het beste voor alles van hetzelfde merk kiezen. Dan weet je zeker dat de onderlinge communicatie het snelste is en je ook de beste resultaten behaalt.

 

Met vriendelijke groet,

Suzanne 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hallo @Henk-2468 !

 

Misschien ten overvloede maar HSS heeft geen invloed op de snelheid van flitsen, alleen dat je snellere sluitertijden dan 1/250 kan gebruiken.

De flitser heeft tussendoor tijd nodig om op te laden voor de volgende flits, hier zul je altijd tijd mee verliezen.

Hoe ver ben je van de vogels vandaan?

Wat is de reden dat je dit graag met flits wil fotograferen?

 

Groet,

Antonette

profile.country.NL.title
Henk-2468
Ontdekker

Dank je wel voor de reactie.

Ik vind het leuk om vogels in vlucht te fotograferen en gebruik daarbij graag een flitser .

de vogels moeten dan naar een vast punt vliegen om voer te pakken , en met het duistere weer van de laatste tijd heb ik daarbij wel licht nodig.

Als ik de flitser op de camera plaats , dan maak ik , 8 tot 10 fps , schatting , maar als ik de flitser op afstand bedien dan kom ik hooguit aan 3 fps.

flitser staat hooguit een meter van de vogels en heb die dan op de zwakste stand staan waardoor de flitser zo snel mogelijk weer oplaad.

Heb wel gemerkt dat het niet makkelijk gaat omdat de vogels schrikken van de flits , nu gebruik ik een videolamp met constant licht en daar zijn de vogels niet van onder de indruk , dus nu fotografeer ik zonder flits met 20 fps , en dat gaat perfect.

profile.country.NL.title
Henk-2468
Ontdekker

ik heb mijn reactie niet goed geplaatst , staat er wel maar onder uw reactie