annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Een upgrade vraagje

profile.country.NL.title
e.lagas
Nieuw

Een upgrade vraagje

Hallo,

Ik heb op dit moment een sony a6000 met 2 mooie aps/c lenzen, de sel 18-105 en de sel 70-350.

Nu wil ik graag mijn camera upgraden en zit erg te twijfelen tussen de Sony A7iii en de Sony a6600, welke raden jullie mij aan. Ik weet dat op de Sony a7iii ook een crop mode bezit, maar weet daar te weinig van, of de kwaliteit dan achteruit gaat of zo. Heeft de Sony a7iii nog steeds voordelen op een aps/c camera als je hier crop lenzen op gebruikt of wint de a6600 het dan.

Ik hoop dat jullie mij met mijn keuze kunnen helpen.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Ja je objectieven gaan werken, maar je zult niet volledige sensor gaan gebruikten. Dus ook niet volledige Megapixels. 

 

Of a6600 beter zal zijn met zelfde crop objectieven zal "pixel peepen zijn" En meningen schieten dan vaak alle kanten op. 

 

Als je wilt upgraden naar a7III dan zou ik adviseren om ook de objectieven te upgraden. Ga je de objectieven niet upgraden dan zou mijn advies zijn; kies voor de a6600. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @e.lagas,

 

Mocht je keuze gaan naar de Sony a7iii dan krijg je met de huidige lenzen te maken met een crop van 1.5. Dit houdt wel in dat je i.p.v. 24 megapixels terug gaat naar 16 megapixel in de crop mode.

 

Echter aangezien het fysieke formaat van de pixels een beetje groter is, zul je het voordeel hebben van een groter dynamisch bereik en een hogere lichtgevoeligheid.

 

Bovendien zie je ook dat het aanbod in Full Frame lenzen een stuk groter is dan bij de APS-C lenzen.

 

Hopelijk helpt dit je iets verder!

Met vriendelijke groet, 

Suzanne 

profile.country.NL.title
e.lagas
Nieuw

Ik snap het volledig, ik zit er toch aan te denken om de A7iii te nemen en dan alvast mijn sel70-350 om te ruilen voor een sigma 100-400 lens. Mijn andere lens hou ik dan even met de crop mode.