annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alpha 7 & videobestanden overzetten naar mac

profile.country.BE.title
Fiendg
Nieuw

Alpha 7 & videobestanden overzetten naar mac

Ik kocht recent een alpha 7 (niet de fancy III, maar de gewone alpha 7 :-)) 

Een tof ding! 🙂 Ik heb het in eerste plaats gekocht als compact toestel (ik gebruik doorgaans een spiegelreflex) en als toestel om mee te filmen. Daar zit dan ook meteen mijn probleem.
Als ik de SD kaart in mijn mac steek vind ik nergens de videobestanden terug... Ik heb de image editing software gedownload, maar dit maakt geen verschil. ik ben ook niet op zoek naar software om mijn beelden te bewerken, daarvoor gebruik ik Lightroom. Ik wil gewoon de video's overzetten van de ene externe harde schijf (sd kaartje) naar een andereexterne harde schijf, maar de bestanden worden via Finder niet weergegeven... 

Ik kan kan ze wél openen in iMovie, maar ik wil ze bewerken en integreren in een ander programma én opslaan op een ext. hd ipv op de harde schijf van mijn computer. Het lijkt me vrij omslachtig om eerst te importeren in iMovie en dan terug te exporteren naar een harde schijf...

 

Dus, 2 vraagjes: hoe krijg ik ze van het SD kaartje op een externe HD?  en moet ik misschien het formaat van de video's aanpassen in de camera zodat mac ze wel kan lezen? 

dankjewel alvast voor de verheldering 🙂

Tags (3)
1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @Fiendg 

 

Welke map selecteer je als je wil gaan importeren? De video bestanden staan namelijk niet in de DCIM map, maar in een van de submappen van de Private map.

 

Groet!

Antonette