annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Alpha 580 sony

profile.country.BE.title
squash100
Ontdekker

Alpha 580 sony

Wie heeft hetzelfde probleem ooit gehad en kent de oplossing ?

Geen beeld via live view . wat zou de oorzaak kunnen zijn en wat zouden bij herstelling moelijke kosten kunnen zijn ? Ik zie ook van de camera naar het beeldscherm een ongeveer 1 cm plastic stukje dat met mekaar is verbonden en waar ik veronderstel de electonica in zit ...

dank voor je antwoord

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Hendrika_B
Moderator

Hoi squash100, van harte welkom in de Community. Hopelijk reageert iemand snel met een antwoord op je vraag! Met vriendelijke groet, Hendrika

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @squash100!

 

Even een paar vragen want het is even geleden dan ik een 580 in handen heb gehad:

 

Als ik me niet vergis moet je bovenop de camera een schuifje omzetten om te wisselen tussen live-view en beeld via de zoeker. Als je dat schuifje op 'live view' zet, heb je dan zowel zwart beeld in de zoeker als op het scherm?

 

Heeft het wisselen tussen live-view en zoekerbeeld eerder wel gewerkt? 

 

profile.country.BE.title
squash100
Ontdekker

Amfion , het heeft altijd gewerkt, tot ik op reis wilde gebruikmaken van deze mogelijkheid. Toen werkte het gedeeltelijk. Al naar gelang ik met het beweegbaar schermpje in een andere hoek zette ging het als wat beter. Maar op een bepaald moment lukte dat ook niet meer.

Als ik live view opzet wordt het beeld in de kijker inderdaad zwart. Ik heb nu totaal geen indicaties meer die ik vroeger wel zag ..

Groeten en dank voor het antwoord.

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Mmm.... Als het eerst wel gewerkt heeft en nu niet meer ga ik er toch vanuit dat er iets stuk is.

Je zegt dat het eerst nog gedeeltelijk werkte?

 

Enige wat ik je nog kan adviseren voor je m voor een reparatie aan zou bieden is om even met een blaasbalg of een bus perslucht (gemiddelde action heeft die voor een paar euro) even tussen de scharnieren en bewegende delen van het schermpje door de te blazen. Kan geen kwaad verder en soms helpt het.

 

Opsturen voor een reparatie kan via een camerawinkel, Sony website volgens mij ook of direct naar Techrepair (in NL) maar ik zou me even verdiepen in wat de camera nog waard is of je dat wil doen. Een reparatie kan al gauw duur zijn. Of je moet eerst om een prijsopgave vragen, maar dan zou ik even navragen wat de onderzoekskosten zijn.