Deel jouw ervaring!
verwijderd
Stukje van Adobe
Als uw camera net nieuw is (in de afgelopen 90 dagen is verschenen) en niet op de lijst met ondersteunde camera's wordt vermeld, kan het even duren voordat uw camera compatibel is met de software en vragen wij u om uw geduld.
Voor elke nieuwe camera test Adobe eerst zorgvuldig de RAW-indeling voordat hiervoor ondersteuning wordt toegevoegd. Over het algemeen brengt Adobe eenmaal per kwartaal of ongeveer om de 90 dagen updates uit op de Adobe Camera Raw-invoegtoepassing en Lightroom om ondersteuning te bieden voor nieuwe camera's.
verwijderd
Snap ik @Tjardi
Adobe is hier snel mee om het te vermelden. Adobe vermeld ook dat er per jaar zoveel nieuwe camera's uitkomen zij niet direct aan alle verwachtingen kunnen voldoen.
Mag aannemen dat jij in Photoshop ook dezelfde camera Raw 9.10.1 hebt zitten als op de site vermeld word.
Net eens gekeken welke versie ik heb. Krijg altijd automatisch bericht als er een update is zowel op de Mac als in Windows
verwijderd
Tuurlijk vertel ik dit @Tjardi
Open Photoshop
Bovenin op bewerken klikken staat onderaan voorkeuren met de muis opgaan staan en er verschijnt een nieuw venster.
Helemaal onderaan staat Camera Raw
Kwestie van aanklikken en je ziet welke versie je gebruikt.
verwijderen
Heb wel een link van Adobe met DNG en de juiste camera raw.
Ben hier niet zo kapot van en gebruik het ook niet maar misschien dat je het wilt proberen tot je een update krijgt voor Photoshop.
verwijderd
Ik heb een a9 bestand gedownload.
Ik kan dat openen in Photoshop maar niet in Lightroom.