annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Adobe - RAW + A9

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Adobe - RAW + A9

verwijderd

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Stukje van Adobe

 

Als uw camera net nieuw is (in de afgelopen 90 dagen is verschenen) en niet op de lijst met ondersteunde camera's wordt vermeld, kan het even duren voordat uw camera compatibel is met de software en vragen wij u om uw geduld.

Voor elke nieuwe camera test Adobe eerst zorgvuldig de RAW-indeling voordat hiervoor ondersteuning wordt toegevoegd. Over het algemeen brengt Adobe eenmaal per kwartaal of ongeveer om de 90 dagen updates uit op de Adobe Camera Raw-invoegtoepassing en Lightroom om ondersteuning te bieden voor nieuwe camera's.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Raw versie adobe.JPGSnap ik @Tjardi

 

Adobe is hier snel mee om het te vermelden. Adobe vermeld ook dat er per jaar zoveel nieuwe camera's uitkomen zij niet direct aan alle verwachtingen kunnen voldoen.

 

Mag aannemen dat jij in Photoshop ook dezelfde camera Raw 9.10.1 hebt zitten als op de site vermeld word.

Net eens gekeken welke versie ik heb. Krijg altijd automatisch bericht als er een update is zowel op de Mac als in Windows

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Tuurlijk vertel ik dit @Tjardi

 

Open Photoshop

Bovenin op bewerken klikken staat onderaan voorkeuren met de muis opgaan staan en er verschijnt een nieuw venster.

Helemaal onderaan staat Camera Raw

Kwestie van aanklikken en je ziet welke versie je gebruikt.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderen

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Heb wel een link van Adobe met DNG en de juiste camera raw.

Ben hier niet zo kapot van en gebruik het ook niet maar misschien dat je het wilt proberen tot je een update krijgt voor Photoshop.

 

camera dng windows

 

camera dng Mac

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik heb een a9 bestand gedownload.

Ik kan dat openen in Photoshop maar niet in Lightroom.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3