annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A6000 firmware update 3.20 probleem

profile.country.NL.title
kayaquet
Ontdekker

A6000 firmware update 3.20 probleem

Na een update van de firmware van 1.0 naar 3.20 zijn de ARW bestanden niet meer te bewerken. De voorvertoning ziet er goed uit maar na import in bv Photo, Graphic Converter of Aperture (ik werk met een Mac) ziet het er niet uit (zie foto hieronder). Als ik er een DNG van maak met Adobe Lightroom is er een enorme tonvertekening. De JPG's hebben geen problemen, die zien er strak uit. 

 

Hebben meer mensen hier last van? Is terugzetten naar firmware 1.0 nog mogelijk en zo ja, waar is dat bestand te vinden?

 

FullSizeRender.jpg

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Net even gekeken naar welke firmware ik erop heb. Dit is de 3.20 heb deze erop gezet in juni 2015.

De link hieronder komt van deze site misschien als je deze eens gebruikt.

firmware a6000

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Hi kayaquet,

 

Ik heb het even voor je nagevraagd en een downgrade is helaas niet mogelijk. Dit probleem schijnt ook niet eerder voor te zijn gekomen met deze software dus kan het zijn dat het aan je camera ligt?


Groet,

ThomSBNL

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

@ThomSBNL

 

Dit is geen oplossing wat je mag verwachten van iemand die Sony vertegenwoordigt.

Dat het niet aan de camera ligt is mij wel duidelijk, bij firmware 1.0 werkte alles zoals het hoort.

 

De link die ik hier geplaatst had werkt niet, in ieder geval niet op mijn computer. Is het niet mogelijk om de firmware van juni 2015 terug te vinden zodat hij deze eens kan proberen.

 

Misschien een Windows firmware update proberen, vast en zeker dat er wel iemand bij jou in de buurt is die Windows gebruikt.

Al is het alleen maar om uit te zoeken of dit een oplossing kan zijn.

 

Er is tussen juni 2015 en juli 2016 wel het een en ander aangepast in de firmware dus waarom zou hier geen fout tussen zitten het is nog steeds firmware 3.20

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Hi martinh123,

 

Bedankt voor je feedback. Achter de schermen zijn we er al mee bezig.

 

Dankjewel

Groet,

ThomSBNL

profile.country.NL.title
kayaquet
Ontdekker

Inmiddels ben ik met Sony niet verder gekomen. Downgraden is niet mogelijk, evenmin als herinstallatie (software geeft aan dat 3.20 al aanwezig is). Alle voorgestelde (software) oplossingen geven op mijn Mac hetzelfde resultaat.

 

Op een andere PC geven de ARW bestanden dezelfde problemen, dus het is duidelijk dat er bij de update iets mis is gegaan. De vraag hoe het op te lossen is nog niet beantwoord (wachten op de 3.21 upgrade??). 

 

Voorlopig dan maar in jpg schieten..

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

@kayaquet

 

Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht.

Heb de Update ILCE6000V200.exe van juni 2015.

Als je het wilt proberen kan ik het programma wel ergens plaatsen.

 

Heeft denk ik ook geen zin. Net de camera aan de computer aangesloten en de update uitgevoerd. Hij geeft al snel aan dat een update niet nodig is en dat het programma sluit.