annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

7R mk2 versus 7Smk2.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

7R mk2 versus 7Smk2.

Heb eens zitten kijken, op zowel YouTube als op internet, of deze camera 's vergeleken worden.

 

Heb zelf heel bewust de R gekozen, maar wilde nog eens weten of al mijn argumenten

nog steeds overeind staan.

 

*

Het vreemde is dat zowel de R als de S vooral worden vergeleken met de Nikon D810.

De Canons in dezelfde sfeer, dus de 5D mk 2 en 3, en met de Panasonic GH4.

 

Ik heb geen enkele vergelijking kunnen vinden tussen de 7R mk2 en 7S mk2.

De verschillen zijn ook niet zo enorm groot.

Maar wel wezenlijk. Vooral lowlight van de S, is toch beduidend beter.

Maar hoe zwaar til je daar aan?

 

Daar staat weer tegenover dat de R veel meer pixels aan kan.

Best makkelijk als je flink wilt uitsnijden.

Maar hoe zwaar til je daar aan?

 

En voor mij was 't heel wezenlijk dat ik kon croppen naar APS-C.

Dat heeft mij vooral doen besluiten de R te nemen.

Heeft als voordeel dat je dus kunt filmen op 35 mm.

En je lenzen 50% "langer" kunt maken, zonder noemenswaardig verlies.

 

Ik heb dus geen enkele spijt van mijn keuze. Zou 't nu niet anders doen.

 

*

Maar nogmaals. Vreemd genoeg geen vergelijkingsmateriaal kunnen vinden.

Of zou dat leiden tot "broedermoord"?

 

 

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je hebt het eigenlijk prima samengevat!

 

Wil je de beste full-frame kwaliteit in 4K, dan A7SII.

Wil je gedurende video extreem hoge iso's gebruiken (>25600 iso), dan A7SII.

Wil je een zeer propere zoeker bij (zeer) hoge iso, dan A7SII.

Wil je bijna zonder licht nog kunnen scherpstellen, dan A7SII.

Wil je S-log3 en S-log gamma preview, dan A7SII.

 

In alle andere gevallen A7RII. :wink:

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

1 Zeer belangrijk ding was ik nog vergeten.

En dat speelde voor mij ook zeer wezenlijk mee.

 

Was zelfs het belangrijkst onderwerp. AF-C van de Nikon D810 was enorm slecht.

Daar was vanaf de Ronin M, niet mee te werken.

En om die reden, wilde ik een andere camera.

Had in 1e instantie voor de 7S mk2 gekozen. Die was wel wat beter dan de 7S mk2.

 

De AF-C van de 7R mk2 is beduidend sneller (preciezer)  dan de 7S mkr.

Geprobeerd in de winkel. Wilde iets wat minimaal even goed was als Dual Pixel AF van Canon.

 

De 7S mk2, was tijdens video niet in staat, de verkoper, die wat heen en weer drentelde

voor de camera, scherp te houden.

Dat lukte de 7R mk 2 probleemloos.

 

Intussen is er een test te vinden op  video die Dual Pixel en de 7R mk2 vergelijkt.

Ondanks dat de Sony op papier minder goede kansen heeft, overtreft hij de Canons.

Kan die video met geen mogelijkheid terug vinden.

 

Video betreft verschil 7R en 7S.

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je zit sowieso goed hoor Tjardi :wink:

 

Ben benieuwd wat de "A9" gaat worden...en hoeveel die gaat kosten.

Ik voel me al op voorhand verleid... :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Vond op de Amerikaanse Sony Site nog een vergelijking. (wederom een automatische vertaling)

Maar omdat die wel erg krom is, ook nog maar de Engelse.

 

Ook daarin wordt expliciet uitgesproken dat de 7R mk2, een beduidend betere AF heeft dan de 7S mk2.

Ondanks dat deze later is uitgekomen.

 

Ik begrijp niet dat dit mogelijk is. Juist in videoland is een snelle AF naar mijn smaak super makkelijk en belangrijk.

Vanuit de oude "filmgedachte" was iedereen nog aan 't focus pullen. Maar volgens mij veranderd dat snel.

 

Sony 7R mk2 vs Sony 7S mk2.jpg

 

Sony 7R mk2 vs Sony 7S mk2 - engels.jpg

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hej Tjardi!

 

De A7SII is inderdaad "nieuwer" dan de A7RII, maar eigenlijk is onderliggend de sensor van de A7SII gewoon dezelfde als de A7S. Eigenlijk hebben ze "fout" gedaan om de A7S sensor zonder fase-detectie scherpstelpunten te ontwerpen...en net die punten zorgen voor de snelle AF.

 

Het zal pas zijn als ze een nieuwe sensor ontwerpen, dat ze (hopelijk/zeer waarschijnlijk) met fase-detectie zullen werken. Daarom is net de A6300 zo'n beestige camera :wink:

 

Trouwens, ik vind de A7S lang niet zo slecht hoor, een camera even testen in de winkel is natuurlijk anders dan echt dagelijks gebruiken. Maar hoe dan ook, je hebt eel terecht opgemerkt dat de A7RII een veel sneller beestje is op dat vlak!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Portmixus

 

Voor mij was een zeer goede AF-C een must. Anders zou ik blijven, bij m'n Nikon D810.

Was de Sony nooit een optie geweest.

De Nikon D810 bood me alles wat ik wilde, qua fotografie. Maar video was waardeloos.

d.w.z. Als je was aan gewezen op AF-C. Op AF-S ging, met focuspulling alles perfect.

Maar gezien m'n ambities in de sfeer van Ronin M, moest de camera zelf, perfect een object kunnen volgen.

 

Om die reden ben ik gaan zoeken/kiezen, tussen Canon Dual Pial AF (bijv. D70 - C100 mk2) en div. Sony 's.

De ontwikkelingen gaan zo snel, dat ik Canon steeds meer buiten de boot vond vallen.

En Sony steeds meer omarmde. Maar niet met iedere camera.

A6300 was de beste. Dan volgde de 7R mk2. Maar 7R mk2, had heel veel extra 's, die me aanspraken.

 

De 7S mk2 voldeed volstrekt niet aan m 'n eisen t.o.v. AF-C. Daarom viel die af.

Ondanks z 'n goede "lowlight" eigenschappen. De 7R mk2 had daarentegen een voortreffelijke AF.

Bovendien de mogelijkheid in 35 mm te filmen. Te kunnen croppen etc. Wat ook weer veel voordelen heeft.

 

*

Bij 't testen in de winkel van de 7S mk2, ging er met AF-C van alles en nog wat mis.

Van de daar gemaakte opnamen, was er vrijwel niets 100% scherp.

 

Je opmerking: "Wat is daar anders aan dan dagelijks gebruik", kan ik niet vatten.

Ik wilde een goede AF-C. Daaraan moest de camera voldoen. En dat deed hij niet.

In de winkel niet. En nadien zou hij ook "in 't wild", niet voldoen, naar mijn idee.

 

Ik besloot toen, niet te veranderen. Bij m 'n Nikon D810 te blijven.

 

Toen naderhand bleek, dat de 7R mk2, wel voldeed aan m'n eisen, (AF-C)

besloot ik de D810 in te ruilen. En daarvan heb ik tot op de dag van vandaag geen enkele spijt.

 

 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Ik ben volledig met je eens dat de A7RII de beste keuze is t.o.v. de A7SII als je AF-C graag gebruikt.

 

Mijn punt was dat je -op dat moment- als Sony-leek in de winkel beide camera's in je handen krijgt. Je gaf zelf aan hoe ingewikkeld het menu is. Je kan bijvoorbeeld op de A7RII de tracking-snelheid voor video instellen van heel traag naar heel snel en van ongevoelig naar heel gevoelig. Als je op dat moment als klant in de winkel toevallig een camera krijgt waarbij dergelijke instellingen toevallig op heel ongevoelig en heel traag stonden ingesteld, dan had je toh een ander idee van de camera gekregen dan wanneer een week later iemand diezelfde camera vastneemt maar waarbij de instellingen op maximale gevoeligheid en snelheid stonden ingesteld?

 

Ik bedoel maar dat als je een camera dag-in-dag-uit gebruikt, je gaat 'zoeken' naar dergelijke instellingen, op of z'n minst tegenkomt. Ik ken de A7SII lang niet zo goed als de A7RII (uiteraard omdat ik geen A7SII bezit), maar ik bedoel maar dat je het gedrag van een camera ook moet leren kennen om te weten wat hij echt niet en echt wel goed kan.

 

Maar zoals gezegd, je zit sowieso goed met je A7RII!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Turbopadje
Lid

Ik ben van een Canon eos 5D mkIII overgestapt naar de Sony a7r ii, en daar heb ik totaal geen spijt van 🙂

 

Deze onderstaande foto geeft weer hoe schoon de foto is in zo'n donkere bunker qua ruis...DSC00728.jpg

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Turbopadje

 

Kan ik me goed voorstellen. Ik ben over van een Nikon D810. Die qua fotografie op vrijwel hetzelfde niveau staat.

Alleen de Video was beduidend minder. Met name de AF-C werkte voor geen meter.

De video opnamen waren wel goed van kwaliteit.

 

Maar er kan met een Systeemcamera veel en veel meer dan met een dslr.

 

Ook ik zou zeker niet weer terug willen.