annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

2 scherpstelgebieden

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

2 scherpstelgebieden

Hi,

Vandaag met transcontinenta mee geweest om Tamron lenzen te testen.

Leuke dag maar liep wel tegen een paar issues aan met met nieuwe Sony A7r3.

Op de foto hier onder zie je in het midden 2 scherpstel gebieden. 1 knippert en de andere niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Ook Eye tracking heb ik zo mijn twijfels of dit wel goed werkt. Behalve in de winkel is er ook een Sony centre waar dit kan laten testen?

 

Gr. Bia

 

 

20200123_231842.jpg

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Ik kan het niet nadoen met mijn a7r3. Heb je dit alleen met Tamron lenzen?  Heeft de Tamron lens de juiste software update?  

De tracking eye auto focus werkt goed bij mij, maar verwacht geen wonderen. Het oog of ogen moeten goed zichtbaar zijn. De dieren eye focus is wat minder betrouwbaar. Soms worden dingen gevolgd die geen oog zijn. Niet zo verwonderlijk, er zijn zo veel verschillende vormen dierengezichten en ogen en het zijn allemaal algoritmes. 

Mag ik nog toevoegen dat eye focus het beste werkt in de focus area setting "wide".  Zet je als area flexible spot M zoals op je foto, dan wordt het oog alleen binnen dat vierkantje gezien en gevolgd. Zodra het oog buiten dat vierkantje gaat , verliest het de focus op het oog. Je camera zou als software versie 3.10 moeten hebben. Oudere versies gaan anders om met de eye auto focus, daar moest je een toegewezen knop voor indrukken, met deze versie niet meer. 

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

Hi lescatalpas,

Ik heb dit ook bij mijn Sony Zeiss 16-35 lens.

Vwb de eye tracking bedankt voor de tip.

Ik las ook ergens dat AF-vergrendeling: breed ook goed werkt.

software versie 3.10 ? ik heb de laatste software 3.01.

Is dat een tikfout van jou?

 

Gr. Bianca

 

 

 

                   

 
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Staat je "AF-gebied-registr. " (blz 7 van 14,  cameraatje 1 in het menu, 3de item van boven) aan?  Dat zal de reden zijn van de 2 vierkantjes. Een is er het geregistreerde gebied, de andere het werkelijke gebied. Ik gebruik het nooit en bij mij staat dat uit. 

Waar ik "wide" schreef bedoelde ik "breed" (Mijn camera staat vaak op Engels, want als ik iets zoek over settings op het internet vind je dat makkelijker als je de Engelse termen gebruikt. Ook het uitgebreide handboek wat je kan downloaden is in het Engels , vandaar) 

De versie 3.10 is geen typefout, het is de laatste software update. Overigens maakt het niet veel verschil met versie 3.01, het eye autofocus gedrag was met versie 3.01 al aangepast. 

 

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

AF-gebied-registr. " (blz 7 van 14,  cameraatje 1 in het menu, 3de item van boven) aan? ==> staat op uit.

Ik echter de functie er onder "Geregistreerd AF-gebied verwijderen" uitgevoerd en wat schets mijn verbazing het is weg.

Geen idee hoe, wanneer en waarom ik dit heb uitgevoerd.

Bedankt voor het op weg helpen dit op te lossen.

 

Ik schakel ook regelmatig tussen nl ==> en.

Ik heb ook de update geïnstalleerd. Blijkbaar helemaal vergeten.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Al hoewel ik dit ook nooit gebruikte is het toch een heel nuttige functie om snel te switchen tussen bv. breed of flexible spot. Ik heb het in gebruik genomen!  Jij ook bedankt door je vraagstelling, want dat heeft mij aan het zoeken gezet.  Hierbij een uitleg door Mark Galer, mijn favoriete Sony expert bij uitstek. 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=KK8Mnwqz_yw

profile.country.NL.title
pelephoto
Lid

oops nou herinner ik me weer dat ik deze youtube uitleg heb bekeken echter helemaal vergeten om een custom button te configureren om te switchen en/of terug te zetten.

Er zitten ook zoveel mogelijkheden op de camera.

 

Jij ook bedankt dat ik er achter ben gekomen waarom ik dit heb uitgeprobeerd.

Mark Galer de Sony expert!

profile.country.NL.title
Waaromtoch
Ontdekker

Ik heb een A6600 geprobeerd met een converter en een Tamron 18-400 (mijn droomlens) maar het blijkt dat de helft van de functies van de A6600 niet werkt.

Tevens werd de camera op AF super traag.

 

De combinatie waar ik van droomde is in rook opgegaan...

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

ik denk dat u beter een nieuw topic opent.