annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Connect met NFC, WiFi, Bluetooth, GPS

profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Sony Connect met NFC, WiFi, Bluetooth, GPS

Nu Corona ons dwingt meer thuis te zitten, bellen we niet meer maar communiceren we wat af met onze mobieltjes of tablets. Smartphones zijn de status van een simpele telefoon allang ontgroeid en langzamerhand geëvolueerd tot een stuk gereedschap waarmee de hele wereld aan onze voeten ligt.

 

Het onderscheidend vermogen van al die Smartphones verschuift ondertussen naar wat mensen onderling bindt, namelijk wie we zijn en wat we doen middels foto's en filmpjes. Deze ontwikkeling vindt je in de laatste jaren terug in de nieuwste snufjes die Smartphones ons bieden op camera en video gebied. Niet in minst nog eens aangezet door het grote scala aan en design van nieuwe types Sony camerasensoren, die je terug vindt in tal van nieuwe Smartphones bij met name Chinese fabrikanten. En Sony laat zich ook niet onbetuigd door de onlangs gedane aankondiging van hun nieuwste paradepaardje de Xperia1Mark2 Smartphone geïnspireerd door de ingenieurs van hun Alpha Camera's 9-series.

 

Enige vorm van kannibalisme is Sony wel aan te rekenen, want Kodak en tal van andere gerenommeerde camerafabrikanten hebben inmiddels het onderspit moeten delven. Slechts op het meer beroepsmatig professionele vlak is nog wellicht een goede boterham te verdienen met zeer dure Canons of Nikons waar Sony met haar prijsstelling nog ruimschoots onder zit. Maar een beetje compact of systeem camera doet ook er hedendaags niet meer aan toe, tenzij je dit soort camera's volstopt met de nieuwste technologieën en kwalitatief verbeterde camerasensoren, die ook voor de wat meer verwende hobby consument tot meer aanspreekbare resultaten kan leiden. En wat dat betreft moet ik vaststellen dat Sony ten opzichte van haar Concullega's daarin het voortouw heeft genomen en een Advantage heeft. En dan doel ik niet op al die superzoom kanonnen, maar op de zeer kwalitatieve systeemcamera's in haar portfolio.

 

En dan valt mij vervolgens iets raars op. Wellicht veroorzaakt door een niet terzake deskundig marketingbeleid elders in de Sony organistaie.

 

Daar waar al die Camera Kanonnen in de Smartphone wereld (dus ook Sony) volgestopt zijn met allerlei aanvullende connectieve features als NFC, WiFi, Bluetooth en andere Interfaces zoals GPS, zijn dit soort haast niet meer weg te denken noodzakelijke technologieën ook voor compact en systeem camera's sporadisch verdeeld over hun Sony portfolio camera aanbod. In het duurdere segment van hun DSLR aanbod zijn genoemde features wel wat meer vertegenwoordigt, maar wel geteld één camera is toegerust met GPS en notabene zonder WiFi en Bluetooth.

 

Een uitzonderlijk beleid en wellicht verkeerd ingegeven door kostenbesparing. Een standaard uitrusting, dus NFC, WiFi, Bluetooth en GPS, dient naar mijn mening in elke hedendaagse camera, Bridge, Systeem, Compact, DSLR of anderszins aanwezig te zijn wil je de concurrentie met de Smartphone wereld niet verliezen. En dat is de reden dat ik nieuwe aankopen bij Sony nog even uitstel.

EMC 4april2020

 

 

 

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Je tekst even voorzien van Enters. Dan is het tenminste beetje leesbaar. Heb de tekst verder niet gelezen. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
EMCsony
Lid

Dank