annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Canal Digitaal oude zwarte CI module

profile.country.NL.title
kobain1967
Ontdekker

Canal Digitaal oude zwarte CI module

Sony Bravia tv gekocht, Bravia KD49X8005. Canal Digitaal CI module gebruikt (de oude zwarte met wereldbol) met een losse smartcard erin.Alles werkte perfect, maar na een paar dagen deed de CI module niks meer en werd ook niet meer herkend door de TV. In mijn oude Rebox satelliet ontvanger, RE2210, deed de CI module het ook niet meer. Het ligt 100% zeker niet aan de smartcard van canal digitaal want die deed het gewoon wel in een andere CI module! De volgende dag een andere canal digitaal CI module(ook een oude zwarte met wereldbol) in de sony tv gedaan en ook hier deed alles het in eerste instantie perfect. Echter, de volgende dag, deed ook deze CI module het niet meer, ook niet in mijn oude Rebox ontvanger. Ook deze werd niet meer herkend door de tv en ik denk dat ook deze nu defect is. Ik heb nog een derde CI module maar deze ga ik echt niet meer in de Sony tv steken. Ik gebruik dus nu verder mijn oude rebox ontvanger, waar alles perfect op loopt. Jammer, want ik wilde juist alles met 1 afstandbediening gebruiken. Weet iemand misschien de oorzaak van dit probleem? Of heeft iemand misschien een gelijksoortige ervaring? De CI modules hebben het jarenlang probleemloos gedaan. Maar dus niet in deze Sony tv, ik durf er zelfs geen enkele CI module meer in te steken.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
thx1183
Ontdekker

Beste Kobian1967, wat jij wil dat gaat perfect, alleen NIET met die module.

Canaal Digitaal ondersteund alleen nog maar  deze >> https://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/ontvangers/ci-module/.

Dat de wereld bol module in jou Rebox wel werkt is puur omdat die daarmee gelinkt is.

Ik zelf heb ook een abo op Canal Digitaal en gebruik de module in mijn Sony XE9005.

Dus oude module omruilen of de nieuwe kopen, en je zult zien dat het werkt. :wink:

profile.country.NL.title
kobain1967
Ontdekker

Dat zou best kunnen ja, ik zag deze nieuwe CI-module ook al staan en wilde er ook eentje bestellen. Ik ben echter bang dat deze het daarna ook niet meer doet en 60 euro voor zo een kaartje is best veel geld. Ik heb immers al 2, zei het wel oude CI modules, om zeep geholpen. 

Wat ik ook heel vreemd vind is dat deze oude CI modules het eerst wel gewoon deden. Ik vraag me dan ook af waarom ze het nu niet meer doen. Kan ik ze op de een of andere manier nog "tot leven wekken" of hebben ze definitief de geest gegeven?. Zou toch eigenlijk niet moeten kunnen zoiets? Waar ligt het dan aan? Heeft het iets met de stroomspanning te maken of zo? Ik ben echt een leek op dit gebied.

profile.country.NL.title
thx1183
Ontdekker

Je oude modules werken nu niet meer doordat je ze in een ander apparaat hebt gehad, dus de link is weg.

En je oude modules een nieuw leven inblazen, ik betwijfel het of dat uberhaupt nog kan.

Daarbij komt (zoals ik al had vermeld) dat CANAL DIGITAAL alleen de witte module ondersteund, dus

het lijkt me sterk dat die ook defect zou gaan.

Ik ben het met je eens dat €60,- een boel geld is voor een module, maar daar kun je niets aan veranderen.

Dus aan jou de keus of de witte module of over naar ziggo of KPN.

 

profile.country.NL.title
kobain1967
Ontdekker

Bedankt voor uw heldere antwoord. Het ligt dus puur aan deze link met de apperatuur. Ik was al bang dat het aan de tv lag. Je moet het maar weten allemaal...

Ik heb inmiddels toch maar de nieuwe Canal Digitaal CI module besteld. Ik zal deze een week lang gaan testen op mijn nieuwe Sony tv, waar ik trouwens ontzettend tevreden mee ben. En nu maar hopen dat de CI module niet alweer......pfff.....ik laat het jullie weten.