annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-42W655A crasht na invoeren CI+ module

OPGELOST
KJUGdefkljfh
Ontdekker

KDL-42W655A crasht na invoeren CI+ module

Ik heb een KDL-42W655A en een nieuwe CI+ module van UPC.

Zenders zoeken, wifi instellen etc gaat prima, maar zodra ik de CI+ module er in stop gebeurt er eerst niks en na een minuut valt de TV uit en begint er een error code te knipperen.

 

3 keer knipperen, even niks, 3 keer knipperen, ......

 

De firmware is geupdate

Pas als ik de CI+ module er uit haal en ik de netspanning van het toestel haal kan ik hem weer aan zetten.

 

UPC claimt dat de CI+ module "de meest geupdate versie is"

TV winkel geeft UPC de schuld

 

Iemand info over de error code of over dit verschijnsel an sich?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
KJUGdefkljfh
Ontdekker

Net een nieuwe CI+ module en kaart gehaald en nu werkt alles wel. Raar dat het toestel zo hard crashte bij een verkeerde/defecte CI+ module.

 

Nu nog op zoek om op een makkelijke manier de HD zenders voorin te krijgen in de lijst.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Als het goed is kan je wel de 30 FTA zender kijken.

 

Het kan verschillende oorzaken zijn.

 

 - Voor de CI+ in de W6555a is de software 1.3 nodig in de CI+ module.

De CI+ Module is niet te updaten in een 2013 toestel, even bij winkel, kennissen of buren met een ouder toestel deze updaten.

 - Kaart niet goed in de module.

 - Kaart nog niet geactiveerd.

 - De W655a defect.

 

Vreemde service van de winkel trouwens, om zomaar aan te nemen dat het aan UPC ligt.

Met een beetje service richting de klant kunnen ze daar de CI+ in een ander toestel proberen om het een en ander uit te kunnen sluiten.

 

73's

 

ps. wat een vreemde gebruikersnaam gebruik je.

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
KJUGdefkljfh
Ontdekker

Als het goed is kan je wel de 30 FTA zender kijken.

-Klopt. UPC lijkt alles in niet-HD uit te zenden zonder vereiste smartcard.

 

Voor de CI+ in de W6555a is de software 1.3 nodig in de CI+ module.

-Heb ik begrepen ja. Ik kan de versie echter niet controleren

 

De CI+ Module is niet te updaten in een 2013 toestel, even bij winkel, kennissen of buren met een ouder toestel deze updaten.

-Was ik van plan. Al is het maar om de CI+ uit te kunnen sluiten

 

Kaart niet goed in de module.

-Ik heb heel wat TV's geinstalleerd met CI+ modules, maar nog nooit crashte een toestel zoals dat van mij het doet.

 

Kaart nog niet geactiveerd.

-Wederom, crasht hij daardoor?

 

De W655a defect.

-Hoop het niet, maar de retourprocudure is in ieder geval gestart. Maandag heb ik weer contact met de shop.

 

Vreemde service van de winkel trouwens, om zomaar aan te nemen dat het aan UPC ligt.

-Misschien schets ik het iets te zwart/wit. Niemand geeft elkaar de schuld, maar beide hebben ze een stuk onzekerheid. Ik heb denk ik ruim 100 TV's bij klanten geinstalleerd gedurende een bijbaantje. Samsung, Panasonic etc, HEEL sporadisch is het toestel de schuldige, maargoed. Ik heb geen ervaring met Sony. Eerste indruk is niet al te best...

 

Met een beetje service richting de klant kunnen ze daar de CI+ in een ander toestel proberen om het een en ander uit te kunnen sluiten.

-De shop heeft een filiaal hier in de stad. Ik dacht dus dat ik daar wel even een andere module kon lenen ofzo. Misschien wordt zoiets maandag voorgesteld.

 

ps. wat een vreemde gebruikersnaam gebruik je.

-Mijn "normale" nick kon niet dus dit is het resultaat van mijn random-procedure.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een andere module gaat zo 123 niet werken, kaart is gekoppeld aan de hardware (module) en moet dan ook geactiveerd worden.

 

Zoals eerder al gezegd, men had de module even moeten proberen in een ander toestel al is het alleen maar voor de firmware (1.3) en activatie.

 

Advies:

Zoek even iemand op op deze regenachtige zondagmorgen die een toestel uit 2012 bezit en op UPC is aangesloten.

Anders blijf je toch de hele dag klooien.

 

Zoals je ziet heb ik ook UPC i.c.m. Sony en CI+

Ik ben al vanaf het eerste uur gebruiker van de CI+ Module.

Vind het een top produkt, je toestel komt met een CI+ module veel meer tot zijn recht.

 

Min puntje CI+:

Helaas is het met de huidige toestellen (alle merken) nog niet mogelijk om verschillende digitale zenders te kijken en op te nemen.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
KJUGdefkljfh
Ontdekker

Net een nieuwe CI+ module en kaart gehaald en nu werkt alles wel. Raar dat het toestel zo hard crashte bij een verkeerde/defecte CI+ module.

 

Nu nog op zoek om op een makkelijke manier de HD zenders voorin te krijgen in de lijst.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het opgelost is met een nieuwe CI+ Module.

 

De eerste keer  is tijd rovend via digitale programma sortering, hierna de programmalijst opslaan op een USB-stick en deze ergens anders parkeren om later via een USB-stick aan te bieden aan het toestel.

 

Veel kijk genot,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Basilio_1
Ontdekker

Dank voor je bericht! Bij ons is (na problemen met de extra kanalen) de UPC monteur langs geweest. De TV crashte op de nieuwe kaart, monteur weer weg, wij een gecrashde TV. Kaart eruit en de dag erop naar de UPC winkel in de FeBo. Ze wilde me eerst geen nieuwe kaart geven, maar toen ik je bericht liet zien wel.
Nu een perfect werkende TV, met de DERDE kaart!
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback.

 

Waarschijnlijk bedoel je dat het toestel ook crashte op de nieuwe module, de kaarten zijn bij UPC niet uit te wisselen i.v.m. de beveiligings koppeling tussen de module en de smartkaart.

 

Veel kijk plezier.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!