annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-32EX600 i.c.m. CI+ module

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Mauritss
Bezoeker

KDL-32EX600 i.c.m. CI+ module

TV: Sony Bravia KDL-32EX600.

Firmware versie: M8.728 (08/11/2011)

Setup: CI+ module van SMIT i.c.m. Ziggo

Probleem:

Toen ik de tv kocht (bijna 1 jaar geleden) stond er firmware M8.72? op de televisie. De digitale tv werkte matig: elke keer bij het opstarten van de tv werd het authenticatie proces gestart. Soms verliep deze goed en soms werkte het niet en moest ik dus óf de CI+ module er opnieuw in plaatsen óf heel vaak HOME en dan een digitale zender selecteren en dan op OK drukken om een nieuw athenticatie proces op te wekken.

Uiteraard is dit niet hoe digitale tv behoort te werken en dus was ik verheugd met de update van Sony: firmware versie M8.727. Maar na deze geïnstalleerd te hebben (medio oktober 2011) geen enkel verschil.

Vervolgens kwam kort daarna firmware versie M8.728 uit. Na deze geïnstalleerd te hebben werkte de digitale tv helemaal niet meer (alleen NED1). Ik kan nog maar met moeite een authentisatie proces opwekken, maar ik heb nooit meer beeld gekregen. Wel kwam er een nieuwe foutcode bij rechtsonder in het scherm (lees hieronder bij "foutcodes").

Er zijn al inderdaad verscheidene topics over verschenen die ongeveer over hetzelfde gingen, maar deze liepen voor mij allemaal op niks uit.

Wat ik al geprobeerd heb om het probleem op te lossen:

- nieuwe coaxkabel gekocht (dus eentje zonder zelfgemonteerde stekkertjes)

- tv gereset naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen

- smart cart resetten via de website van Ziggo

- veel kleine dingetjes die o.a. op fora hier worden genoemd

Tijdens het proberen kwam ik verschillende foutcodes tegen:

- Gecodeerde service - service kan niet worden gedecodeerd

- CA-module niet toegestan voor deze service (rechtsonder in scherm)

- Authenticatie start, Authenticatie wordt uitgevoerd, een moment geduld a.u.b. (waarbij uren wachten niks oplevert)

- CI+ ERROR-03:SAC Failed

- CI+ ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig - Verlopen - 16

Kortom: geen touw aan vast te knopen!

Het probleem is ook nog dat Ziggo een tijdje gelden een wijziging in het netwerk heeft doorgevoerd (vanaf dat moment kwamen NED2 t/m RTL8 in HD beschikbaar). Dit viel ergens samen met toen ik een update heb uitgevoerd dus dit kan mogelijk ook nog een probleem zijn.

Ook vreemd is dat bij de update M8.728 "Gecertificeerd door Ziggo, UPC en Caiway." vermeld wordt, terwijl Ziggo op hun site M8.721 melden.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb verschaft om mij verder te kunnen helpen.

Bij voorbaat dank! :slight_smile:

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kijk hier eens: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=32507

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Mauritss
Bezoeker

Hier wordt als uiteindelijk oplossing de M8.728 update aangedragen.

Bij mij begonnen de echte problemen pas ná deze update.

Alhoewel het daarvoor ookal zeer matig werkte.

profile.country.nl_NL.title
mrmupie
Bezoeker

dat problem heb is dus ook ik heb een nieuwe kabel naar boven getroken

voor dat ik de update gedaan heb  geen laast dat een geen zender kan ontvangen

sins dat ik de update gedaan heb .

kan is discovery wold ,Discovery Science niet meer ontvangen 

bij upc zegen dat het aan de kabel of tv ligt

ik denk dat het de update is

zijn er nog ander die het zelfe hebben

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

de genoemde zenders zitten in dezelfde stream met nog enkele andere zenders.

wat tegenwoordig ook de bottelnek tegenwoordig kan zijn is de CAI-WCD die niet geschikt is voor de 220.000 MHz.

Het probleem ligt waarschijnlijk dus toch aan de binnenhuis installatie.

zie ook: www.chelloo.com.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
mrmupie
Bezoeker

Op tv van mijn ouders is hij wel te ontvangen

Het wekt niet an dat ik er update  erop gezet

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

UPC heeft de afgelopen weken de QAM verhoogd van 64 naar 256.

Deze verhoging vergt meer kwaliteit van de huisinstallatie.

Dat de firmware (M8.728) de boosdoener is denk ik niet, gebruikt deze zelf ook met de CI+ module zonder enige problemen.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Mauritss
Bezoeker

Het gaat hier niet om UPC maar om Ziggo. En daarbij neem ik aan als de huisinstallatie <10 jaar is, dat de kwaliteit nog voldoende is (?).

Ondertussen zijn we al weer een aantal maanden :alert: verder en nog steeds geen update van Sony.

Vandaag nog maar eens geprobeerd, de foutmelding die nu continu verscheen was:

CI+ ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig - Verlopen - 16

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Aan een 10 jaar oude CIA installatie kan in de loop der jaren wel eens wat mis zijn.

Al gegoogled op de fout melding ?

Al een andere CI+ module geprobeerd ?

De CI+ module al in een ander toestel uitgeprobeerd ?

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
thwigma
Nieuw

Beste probleem-collega.

het probleem met de CI+ error-foutmelding 04 wordt weldegelijk veroorzaakt door de firmware-upgrade

M8-728 (KDL-26EX302). Daarna begonnen bij mij de problemen. Nu blijkt dat mijn kabelaar-Delta, alleen de vorige firmware-versie heeft gecertificeerd. Deze is helaas niet meer terug te zetten. Delta is wel in overleeg met Sony over dit probleem maar ondanks dat het probleem bij Sony al meer dan een jaar bekend is, is het nog steeds niet opgelost !!

Dit spot met onderzoeken naar klant-tevredenheid !

Message was edited by: thwigma

profile.country.nl_NL.title
thwigma
Nieuw

up-date 03 juli 2012:

onderstaande verhelderende uiteenzetting kreeg ik nu van Sony nadat ik de story had gemeld op Klachtenkompas.nl. Het blijft een vreemde zaak dat er veel toestellen met CAM+ worden gemaakt/verkocht, maar deze maar voor enkele kabelaars geschikt zijn. Ook dat Delta wel gecertificeerd had, met de oude, wel werkende software.

Misschien werkt het na een nieuwe firmware-update, toevallig weer wel !

QUOTE:

  • Geachte hr. Wigman,
    Het spijt ons te horen van de problemen met uw BRAVIA toestel
    via kabelnet Delta d.m.v. een CI+ CAM module.
    Hetgeen eerder aangegeven, is helaas juist; er is nooit een officiële CI+
    certificering voor Sony modellen voor gebruik op kabelnet Delta
    geweest, ook niet voor eerdere firmware versies. Dat wil niet
    zeggen dat CI+ CAM helemaal niet functioneert, mogelijk
    functioneert het geheel of gedeeltelijk, mogelijk met de ene
    firmware beter dan de andere firmware, echter Sony kan geen
    garantie of directe hulp bieden, wanneer er onverhoopt problemen
    optreden met het gebruik van CI+. Het is de verantwoording van
    Delta kabelnet wanneer die CI+ certificatie vermelden voor dit
    Sony BRAVIA model.
    De officiële CI+ certificering voor Sony
    BRAVIA modellen betreft alleen ZIGGO-, UPC- en CAIWay netwerk en
    wordt per model op die netwerken aangegeven.
    Bij kabelnetwerken
    zonder officiële CI+ certificering adviseren wij contact op te
    nemen met hun helpdesk en wellicht een set up box te kiezen.
    Wilt
    u dat wij u dit nogmaals persoonlijk toelichten dan nemen we graag
    contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    Consumer
    Relations
    Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
UNQUOTE

up-date 11 juli 2012:
Strikt formele opstelling Sony is niet erg behulpzaam. Er blijft iets 'wringen'; ook tussen Sony en Delta waar de klant tussen zit. Ook klanten met Ziggo hadden CAM+ problemen. Delta gebruikt hetzelfde protocol als Ziggo. Delta heeft toestel ''Ziggo'' gecertificeerd op basis M8.721 (van voor 11 nov 2011).
Had toch meer interactie met Sony moeten zijn nav klachten met M8.728.
Reactie Sony doorgezonden naar Delta; vandaag hun reactie:
Delta bevestigd bovenstaande; zou al lang in overleg zijn over nieuwe up-date; geen garantie dat die nog komt. Toestel wordt ook al wat ouder, dus vindt men misschien de kosten niet meer waard.
Al met al blijft het erg onbevredigend voor de gebruikers..





Message was edited by: thwigma

Message was edited by: thwigma

Message was edited by: thwigma