annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KDL-32EX600 i.c.m. CI+ module

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
Mauritss
Bezoeker

KDL-32EX600 i.c.m. CI+ module

TV: Sony Bravia KDL-32EX600.

Firmware versie: M8.728 (08/11/2011)

Setup: CI+ module van SMIT i.c.m. Ziggo

Probleem:

Toen ik de tv kocht (bijna 1 jaar geleden) stond er firmware M8.72? op de televisie. De digitale tv werkte matig: elke keer bij het opstarten van de tv werd het authenticatie proces gestart. Soms verliep deze goed en soms werkte het niet en moest ik dus óf de CI+ module er opnieuw in plaatsen óf heel vaak HOME en dan een digitale zender selecteren en dan op OK drukken om een nieuw athenticatie proces op te wekken.

Uiteraard is dit niet hoe digitale tv behoort te werken en dus was ik verheugd met de update van Sony: firmware versie M8.727. Maar na deze geïnstalleerd te hebben (medio oktober 2011) geen enkel verschil.

Vervolgens kwam kort daarna firmware versie M8.728 uit. Na deze geïnstalleerd te hebben werkte de digitale tv helemaal niet meer (alleen NED1). Ik kan nog maar met moeite een authentisatie proces opwekken, maar ik heb nooit meer beeld gekregen. Wel kwam er een nieuwe foutcode bij rechtsonder in het scherm (lees hieronder bij "foutcodes").

Er zijn al inderdaad verscheidene topics over verschenen die ongeveer over hetzelfde gingen, maar deze liepen voor mij allemaal op niks uit.

Wat ik al geprobeerd heb om het probleem op te lossen:

- nieuwe coaxkabel gekocht (dus eentje zonder zelfgemonteerde stekkertjes)

- tv gereset naar fabrieksinstellingen en alles opnieuw instellen

- smart cart resetten via de website van Ziggo

- veel kleine dingetjes die o.a. op fora hier worden genoemd

Tijdens het proberen kwam ik verschillende foutcodes tegen:

- Gecodeerde service - service kan niet worden gedecodeerd

- CA-module niet toegestan voor deze service (rechtsonder in scherm)

- Authenticatie start, Authenticatie wordt uitgevoerd, een moment geduld a.u.b. (waarbij uren wachten niks oplevert)

- CI+ ERROR-03:SAC Failed

- CI+ ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig - Verlopen - 16

Kortom: geen touw aan vast te knopen!

Het probleem is ook nog dat Ziggo een tijdje gelden een wijziging in het netwerk heeft doorgevoerd (vanaf dat moment kwamen NED2 t/m RTL8 in HD beschikbaar). Dit viel ergens samen met toen ik een update heb uitgevoerd dus dit kan mogelijk ook nog een probleem zijn.

Ook vreemd is dat bij de update M8.728 "Gecertificeerd door Ziggo, UPC en Caiway." vermeld wordt, terwijl Ziggo op hun site M8.721 melden.

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb verschaft om mij verder te kunnen helpen.

Bij voorbaat dank! :slight_smile:

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
thwigma
Nieuw

up-date 03 juli 2012:

onderstaande verhelderende uiteenzetting kreeg ik nu van Sony nadat ik de story had gemeld op Klachtenkompas.nl. Het blijft een vreemde zaak dat er veel toestellen met CAM+ worden gemaakt/verkocht, maar deze maar voor enkele kabelaars geschikt zijn. Ook dat Delta wel gecertificeerd had, met de oude, wel werkende software.

Misschien werkt het na een nieuwe firmware-update, toevallig weer wel !

QUOTE:

  • Geachte hr. Wigman,
    Het spijt ons te horen van de problemen met uw BRAVIA toestel
    via kabelnet Delta d.m.v. een CI+ CAM module.
    Hetgeen eerder aangegeven, is helaas juist; er is nooit een officiële CI+
    certificering voor Sony modellen voor gebruik op kabelnet Delta
    geweest, ook niet voor eerdere firmware versies. Dat wil niet
    zeggen dat CI+ CAM helemaal niet functioneert, mogelijk
    functioneert het geheel of gedeeltelijk, mogelijk met de ene
    firmware beter dan de andere firmware, echter Sony kan geen
    garantie of directe hulp bieden, wanneer er onverhoopt problemen
    optreden met het gebruik van CI+. Het is de verantwoording van
    Delta kabelnet wanneer die CI+ certificatie vermelden voor dit
    Sony BRAVIA model.
    De officiële CI+ certificering voor Sony
    BRAVIA modellen betreft alleen ZIGGO-, UPC- en CAIWay netwerk en
    wordt per model op die netwerken aangegeven.
    Bij kabelnetwerken
    zonder officiële CI+ certificering adviseren wij contact op te
    nemen met hun helpdesk en wellicht een set up box te kiezen.
    Wilt
    u dat wij u dit nogmaals persoonlijk toelichten dan nemen we graag
    contact met u op.
    Met vriendelijke groet,
    Consumer
    Relations
    Sony Benelux, a branch of Sony Europe Limited
UNQUOTE

up-date 11 juli 2012:
Strikt formele opstelling Sony is niet erg behulpzaam. Er blijft iets 'wringen'; ook tussen Sony en Delta waar de klant tussen zit. Ook klanten met Ziggo hadden CAM+ problemen. Delta gebruikt hetzelfde protocol als Ziggo. Delta heeft toestel ''Ziggo'' gecertificeerd op basis M8.721 (van voor 11 nov 2011).
Had toch meer interactie met Sony moeten zijn nav klachten met M8.728.
Reactie Sony doorgezonden naar Delta; vandaag hun reactie:
Delta bevestigd bovenstaande; zou al lang in overleg zijn over nieuwe up-date; geen garantie dat die nog komt. Toestel wordt ook al wat ouder, dus vindt men misschien de kosten niet meer waard.
Al met al blijft het erg onbevredigend voor de gebruikers..





Message was edited by: thwigma

Message was edited by: thwigma

Message was edited by: thwigma

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.nl_NL.title
zonmaan
Bezoeker

ik heb de zelfde problemen ook bij de 32ex600 mijn toestel gaat nu voor de derde keer naar frs om na geken te worden

heb jij ook problemen met het terug keren van je avi of hdmi kanaal naar de tv zender duurt bij mij soms wel 1 tot 2min behalven nederland een

ik heb mij ci+ module na laten kijken en die bleek in orde te zijn

volgens mij loopt de sofware van sony niet zo lekker met de ci+module van ziggo

ik had ook problemen met het instaleren van de zenders maar na ht op zoeken van de zenders kreeg ook een fout melding heb toen de cd+ module er uit getrokken en weer terug gestopt dat hielp tv gewoon aan laten staan en op de zender

profile.country.nl_NL.title
Mauritss
Bezoeker

Wat bedoel je met frs?

Ik heb geen problemen met het terug keren van avi of hdmi naar een analoge dan wel digitale tv zender.

Wellicht dat je hiervoor even een nieuw topic moet starten.

Ik denk eigenlijk ook dat de afzonderlijke producten wel in orde zijn, maar dat het probleem zit bij de onderlinge communicatie. Ondanks dat op alle producten die ik hiervoor gekocht heb stond: "Geschikt voor Ziggo"

Dit biedt blijkbaar dus geen enkele garantie. Slechte zaak, van zowel Sony als Ziggo.

Is er iemand van Sony die op dit onderwerp even zou kunnen reageren?

(Andere reacties zijn uiteraard ook welkom!)

profile.country.NL.title
roben008
Lid

@Mauritss: heb toch zo'n donkerbruin vermoeden dat het aan de module ligt, ook omdat deze vanaf het begin al niet lekker opstartte. Kun je geen module lenen oid om dat te testen?

profile.country.nl_NL.title
wivadeko
Bezoeker

Nou dat probleem heb ik dus ook al heel lang.

En heb dezelfde problemen al bovenstaande.

Ik hoop dat Sony heel snel met een goede update voor de software komt, want hier wordt ik niet vrolijk van.

Zelfde Tv + CI Cam Module van Caiway.

Ook de melding CI+ERROR 04 cck Failed

Message was edited by: wivadeko

Message was edited by: wivadeko

profile.country.nl_NL.title
wivadeko
Bezoeker

Ook wordt de TV steeds slomer.

Springt ook wel eens terug naar Ned1, zomaar voor niks naks noppes.

Trouwens de errors dienen zich alleen aan als we in de betaalde tv zenders zitten te zappen......

Ik hoorde dat Sony bezig is met een oplossing.

https://www.sony.nl/discussions/message/654202#654202

Message was edited by: wivadeko

Message was edited by: wivadeko

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het ligt niet aan de CI+ module, het komt zowel bij  de Ziggo als UPC CI+ module voor, in de voorgaande firmware versie deed dit probleem niet voor.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_NL.title
Mauritss
Bezoeker

@roben008:

We moeten twee problemen onderscheiden:

1. (voor laatste update:) het authenticatie proces dat elke keer als de tv wordt opgestart wordt uitgevoerd en vaker mislukt dan lukt

2. (na laatste update:) het is helemaal niet meer gelukt om digitale tv te kunnen kijken. Met bovenstaande foutcodes (zie eerste post).

Ik ken helaas niet iemand waarvan ik zo'n module zou kunnen lenen. Ik denk echter wat probleem 1 betreft dat dit niet aan de module ligt, aangezien ik op internet heel veel gevallen hiervan tegen ben gekomen. Of is dit echt standaard en hoort dit gewoon? Het is bijna 1 jaar geleden dat ik de tv en de module heb gekocht bij de Saturn, zou daar langs gaan nog iets kunnen opleveren?

@wivadeko

Ik heb geen last van een langzamere tv. Ook heb ik altijd dat ik geen digitale tv kan kijken en dus niet alleen bij de (extra) betaalde zenders.

profile.country.nl_NL.title
thwigma
Nieuw

Beste 'gestoorde collega' Mauritss. Zie mijn continious-story bij Sony KDL-26EX302, CAM+ error fout 04: CCK Failed melding. Heb het nogmaals bij Sony Service-desk neergelegd. Is toch een belachelijke vertoning. Wat je zelf ook probeert, al dan niet geadviseerd, het levert niets op. Het ligt zeker niet aan de CAM (Smit) en/of smartcard (Delta). Doet het in 3 andere toestellen (waarvan een Sony 32EX500 waar andere wel problemen mee hebben !) zonder enige hapering. Is iets fout met software-synchronisatie Sony en Kabelaars.  Begrijp niet dat men dit nog steeds niet heeft opgelost. Schande !

profile.country.nl_NL.title
Mauritss
Bezoeker

@thwigma

Bedankt voor je nuttige reactie! Ik ben het 100% met je eens. Je telt flink wat geld neer, en je krijgt maar een half werkend product. Hoe kan het nou mogelijk zijn dat Ziggo en Sony groen licht geven voor een juiste onderlinge werking en dat het vervolgens bij vele mensen niet werkt!?

Het frusterende is dat je het druk met allerlei zaken hebt en geen dagen de tijd hebt om het probleem dus op te lossen; je bent een speelbal geworden van de kabelmaatschappij en de tv leverancier! Over service gesproken...