annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

eisen USBstick om op te nemen (Sony Bravia KDL-32W706)

Iddor88
Ontdekker

eisen USBstick om op te nemen (Sony Bravia KDL-32W706)

Goededag iedereen,

 

ik ben nieuw op dit forum en heb na lang lezen en speuren al een heleboel info opgedaan over smarttv's. Zelf ben ik sinds kort de trotse bezitster van een Sony Bravia KDL-32W706. Het is mijn eerste smart tv en het is nog allemaal erg nieuw en wennen in vergelijking tot mijn antieke vierkante blokker tv. Ik wil hem gaan gebruiken met een Ci+ module en smartcard van Ziggo.

Wat mij tot nu toe nog niet duidelijk is geworden zijn de eisen voor het opnemen op USB stick. Wat is weet is dat ik moet kijken naar wat ik opneem omdat er maar 1 tuner inzit. Via andere topics vond ik wel de info dat als ik een USBstick erin doe, deze minimaal 32 GB moet zijn. Via de winkel waar ik de tv gekocht heb krijg ik geen verdere info dan dat het een 2.0 moet zijn en da de USB 'de opname ondesteund'. Wat dit precies inhoudt, kunnen ze mij niet vertellen. Heeft dit met de schrijf- en leessnelheid te maken? En ik kom de term FAT32 ook tegen in de andere topics? Ik dacht dat ik gewoon elke USB erin kon hangen maar ben een leek op dit gebied. Voordat ik misschien een aankoop doe waarvan ik spijt ga krijgen, toch maar even hier vragen :slight_smile: Ik kijk uit naar jullie antwoord!

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je de USB stick in een computer doet, kan je deze formatteren. Daarbij kan je kiezen in welk bestandsformat hij geformatteerd wordt. Vervolgens FAT32 kiezen en dan kan je stick gebruiken om op te nemen. 

 

Echter omdat je een Smart card gebruikt, kan je niet kijken en opnemen te gelijk. Je kunt wel opnemen als je geen zenders bekijkent of als het toestel in standby staat. 

Mocht je een kastje nemen van Ziggo, kan je het wel als je ook aan het kijken bent. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

kleine aanvulling op je wensen,

als je Ziggo netwerk al is gekoppeld aan het UPC netwerk zijn de 30 standaard digitale basis kanalen vrij te ontvangen, anders hooguit nog een weekje wachten, dan zijn de koppelingen landelijk achter de rug.

 

Mijn voorkeur t.o.v. een USB stick is een HDD schijf van minimaal 1 TB, deze zijn t.o.v. een USB stick ook niet zo duur tegenwoordig meer.

 

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Iddor88
Ontdekker

Bedankt voor het antwoord! Dat ga ik eens proberen! Ik vind het jammer om te lezen dat ik dus alleen iets kan opnemen als ik niet aan het tv kijken ben. Het was al een minpunt dat er maar 1 tuner inzit (en dat ik al moest kijken naar wat ik aan het opnemen ben) maar nu ik dit lees is het toch een teleurstelling. Ik wilde eigenlijk geen kastje omdat ik zo min mogelijk toeters en bellen eraan wilde hangen maar ga me daar nu toch maar eens over inlezen dan. 

Iddor88
Ontdekker

Ook bedankt voor uw antwoord! Dat eerste zou ik eigenlijk niet weten maar aangezien ik deze tv voor op kamers heb gekocht en over 2 weken pas overga, zou dat tegen die tijd in orde moeten zijn! Ik wil vast alles goed voorbereiden zodat als ik daar zit ookgelijk kan genieten van mijn tv :slight_smile:

 

Nog even een vraagje over zon hdd schijf: moet daar dan een stekker aanzitten zodat hij zijn eigen stroom heeft? Ik meen daar iets over gelezen te hebben op dit forum. En moet ik dan nog kijken naar de lees en schrijfsnelheid van zon hdd schijf en 2,5 of 3,5 inch qua maat? Heb er geen verstand van....

Iddor88
Ontdekker

Nog een vraag: het is een usb 2.0 aansluiting maar moet daar dan ook ***** een usb of hdd met 2.0 op? of kan 3.0 ook?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Kunnen allebei. 


Als je een 3.0 USB verbinding gebruikt, beperk je jezelf alleen tot de snelheden van 2.0

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Voor opname heb je een dubbele digitale tuner (enkele 2014 modellen) nodig, tegenwoordig nadat de digitale SD kanalen vrij te ontvangen zijn wordt opname buiten de extra abo's mogelijk.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!