annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Maak kennis met de Instagrammers

jaylward
Lid
Lid
441  Weergaven

Maak kennis met de Instagrammers

Auteur: Sony Europe

bobby 2.jpg

© Emmanuel Cole

 

Instagram is in korte tijd uitgegroeid tot een van de populairste en meest gebruikte apps ooit. Iedere dag worden er door 300 miljoen maandelijks actieve gebruikers 60 miljoen foto's gedeeld, die 8500 likes per seconde krijgen. In 2012, toen de app nauwelijks meer dan anderhalf jaar oud was, werd het fotofenomeen door Facebook® gekocht voor een ontzagwekkend bedrag van 1 miljard Dollar. Instagram wordt samen met Facebook® en Twitter™ gezien als een van de meest invloedrijke sociale netwerksites ooit.

 

Het is dus niet zo gek dat mensen Instagram erg serieus nemen. Het is niet alleen eenvoudig om in de app foto's te uploaden, bewerken en taggen, maar het heeft gebruikers ook de kans om een publiek op te bouwen dat hun werk regelmatig bekijkt.

 

Dit zijn de redenen waarom fotografen over de hele wereld met de Instagram-trend zijn meegegaan. Ze hebben contact gelegd met andere gebruikers die dezelfde interesses hebben en hebben langzaam maar zeker communities van Instagrammers gecreëerd die de app gebruiken als een platform voor hun creativiteit.

 

Bobby 1.jpg

 

Twee jaar geleden kreeg Instagrammer en grafisch ontwerper Bobby Anwar tijdens een lange wandeling het idee om de mensen achter de likes, volgers en re-posts vast te leggen.

 

"Tijdens een trip voor Instagram [een reis naar het buitenland om foto's te maken voor Instagram] kreeg ik het idee om portretten te maken. Eerst dacht ik alleen aan fotografie, maar het idee bleef in mijn hoofd hangen en ik begon het verder uit te werken. Ik wilde videoportretten maken; geen willekeurige portretten, maar portretten van mensen die, zoals ik, een uitlaatklep of een doel hebben gevonden dankzij Instagram. Ik wil de verhalen van deze Instagrammers vertellen; deze mensen in hun eigen omgeving ontmoeten, ze leren kennen en hun verhalen met de rest van de wereld delen."

 

Sinds deze ingeving heeft Bobby door Europa gereisd en video's gemaakt van de meest invloedrijke Instagrammers van dit moment. Hij zoekt het gezicht achter de gebruikersnaam en komt erachter waarom deze mensen Instagram als primaire creatieve uitlaatklep zijn gaan gebruiken. "Het is echt een diverse groep mensen met verschillende achtergronden, nationaliteiten en geloven," zegt hij, "maar we [delen] allemaal een passie voor fotografie."

 

Bobby gaat nog meer dan 30 Instagrammers ontmoeten en filmen en heeft de komende maanden dus nog genoeg te doen. Maar wat wil hij met dit project bereiken?

 

"Het uiteindelijke doel van dit project is het verhaal vertellen over hoe een sociaal-netwerk-app het leven van deze mensen heeft veranderd. Ook wil ik de boodschap uitdragen dat je al je dromen kunt waarmaken, als je er maar moeite voor wilt doen."

 

We komen terug bij Bobby's Instagram-project als het klaar is. Houd deze site dus goed in de gaten.

 

Bekijk meer:

Instagram: #myli_anwar & @bobbyanwar

www.bobbyanwar.com